DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmiş olacaklar 2) Bilim - sahte bilim arasındaki farkların nasıl belirleneceğini öğrenir ve bu bilgileri ışığında karşılarına çıkan önermeleri sınayabilecekler 3) Bilim ve bilimsel yönteme yönelik olumlu bir tutum geliştirebilecekler 4) Kendi duygu ve düşüncelerini eleştirel düşünme sistematiği içerisinde sunabilecekler 5) Çevresinde olup bitenleri sorgulama becerisi elde edecek ve bu sayede farkındalık düzeyini yükseltebilecekler 6) Günlük hayatta karşılaştığı argümanların varsa tutarsızlıklarını analiz edebilecek yöntemleri bilip uygulayabilecekler 7) Eleştirel düşünme pratiğini günlük hayatında da kullanabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, felsefenin temel alanları problemleri ele alınmaktadır. Derste, felsefi bilginin özellikleri, bilgi felsefesi konuları ele alınmakta ve eleştirel düşünce kavramı konusunda farkındalık geliştirme amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Akıl Yürütme ve Bilimsel Düşünme ve eleştirel düşünme | 2. Hafta | Argümanların Tanınması ve Değerlendirilmesi | 3. Hafta | Sahte Bilimsel Argümanların Yapısı | 4. Hafta | Benlik ve Farkındalık | 5. Hafta | Gerçek/Doğru Nedir? | 6. Hafta | Bilme Yöntemleri ve Düşünme | 7. Hafta | Dil, Düşünme ve Mantık | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Düşünme Hataları | 10. Hafta | Tümevarım ve Tümdengelim | 11. Hafta | Kaynak Kullanımı ve Kaynak Güvenirliğinin Sınanması | 12. Hafta | Eleştirel Düşünme | 13. Hafta | Eleştirel Düşünme | 14. Hafta | Eleştirel Düşünme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kuhn,Thomas 2006. Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Kırmızı Yayınları.İstanbul. Fay, Braian.1996. Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi. Ayrıntı Yayınları. İstanbul |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 20 | 1 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |