Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim ve iletişim sürecinin ögelerine (mesaj, hedef, kaynak, gürültü, algılama, geri bildirim) ilişkin tanımları ve kavramları bilir ve ayırt eder. 2) İletişim engelleri oluşturan unsurları, iletişim çeşitlerini, örgütsel iletişimi ve iletişimin iş yaşamındaki ve işletmeler için önemini bilir. 3) Kültürün iletişimdeki yerini ve kültürlerarası iletişim farklılıklarını bilir. 4) Sözsüz, sözlü, yazılı ve elektronik iletişimi bilir, birbirinden ayırır ve işletmeler ve tüketiciler açısından önemini bilir. 5) CV (Özgeçmiş) hazırlamayı ve iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususları bilir. 6) Pazarlama iletişimi ve unsurlarını bilir. 7) Halkla ilişkiler ve kriz iletişimini, özelliklerini ve kriz iletişiminde yapılması gerekenleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
İletişim her işletme için zorunlu bir işlevdir. İşgücü çeşitliliğinin fazla olduğu ve ilerlemiş teknolojilerin kullanıldığı küresel dünya, iş görenleri hem örgüt içinde hem de örgüt dışında, teknolojik ve kültürler arası iletişime zorlamaktadır.
Bu ders kapsamında iletişim kavramı, çeşitleri ve kültürlere göre iletişim farklılıkları ile pazarlama iletişimini teknolojik yenilikler de dikkate alınarak incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişimin önemi, tanımı, iletişi süreci, iletişim engelleri, iletişim çeşitleri, iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler
2. Hafta
İletişimin önemi, tanımı, iletişi süreci, iletişim engelleri, iletişim çeşitleri, iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler
Sözlü iletişim, dinleme ve konuşma kuralları, sinirli kişilerle konuşma kuralları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yazılı iletişim, önemi, teknikleri
10. Hafta
Yazılı iletişim, önemi, teknikleri
11. Hafta
Özgeçmiş hazırlama
12. Hafta
Elektronik iletişim
13. Hafta
Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi
14. Hafta
Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders notları
Ek Kaynak:
Nazife Güngör (2018). İletişime Giriş, Gözden geçirilmiş 5. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara. İrfan Mısırlı (2004). Genel ve Teknik İletişim, Genişletilmiş II. Baskı. Detay Yayıncılık, Ankara. Bovee Courtland L. & Thill John V. (1998). Business Communication Today, Prentice Hall, New Jersey. Lahiff J., Penrose, J.M. (1997), Business Communication Strategies and Skills, Prentice Hall, New Jersey. Özlem Şakar, Nazife Küçükaslan, (2003), Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri. Ekin Kitabevi, İstanbul. Hasan Tutar & Ferit Ayyıldız (2008). Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Dilaver Tengilimoğlu & Hasan Tutar (2003). Çağdaş Büro Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara. Bovee, Courtland & Thill, John. (2011). Business Communication Today. 11th Ed., Pearson Education. Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa Gueldenzoph. (2011). Business Communication. Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
13
1
13
Ara Sınava Hazırlık
1
2
2
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
2
2
Toplam İş Yükü
37
Toplam İş Yükü / 30
1,23
Dersin AKTS Kredisi
1
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ