DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI |
GNLÇ310 |
- |
1 + 2 |
4 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tanımsız |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gönüllülük bilincini kavrar 2) Bir gönüllülük projesini geliştirir.konusunda bilgi sahibi olur. 3) Ekip çalışması ile proje yürütebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, öğrencinin gönüllülük bilincini kavramasını ve fikir üretmesini amaçlar. Bu bağlamda ders, Türkiye?nin güncel problemlerini kavrama ve bu problemlere yönelik bireysel ve toplumsal çözüm geliştirmeyi içerir. Dersin öncelikli amacı, toplumsal problemlere yönelik olarak özellikle sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği geliştirmek, proje hazırlamak ve çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders tanıtımı ve gönüllülük tanımı | 2. Hafta | Gönüllülük bilincinin geliştirilmesinin önemi | 3. Hafta | Gönüllülük anlayışını etkileyen etmenler | 4. Hafta | Gönüllülük çalışmaları ve önemi | 5. Hafta | Gönüllülük çalışpmalarını inceleme (Bireysel örnekler) | 6. Hafta | Gönüllülük çalışma alanları, Türkiye'de gönüllülük bilinci | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Proje konularını belirleme | 9. Hafta | Proje hedeflerini belirleme | 10. Hafta | Proje alan çalışması | 11. Hafta | Proje alan çalışması | 12. Hafta | Proje alan çalışması | 13. Hafta | Proje alan çalışması | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | -Balaban, A. Y., İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin Sivil Toplum Kuruluşlarındaki Gönüllülük Algısı: Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı (TEGV) Örneği. İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (2), 149-169. -Cronin, K., ve Perold, H. (2008). Volunteering and social activism: Pathways for participation in human development. United Nations Volunteers (UNV), International Association for Volunteer Effort (IAVE) and World Alliance for Citizen Participation (CIVICUS). -Dote, L., Cramer, K., Dietz, N., & Grimm Jr, R. (2006). College Students Helping America. Corporation for national and community service. -Ekman, J., & Amna, E. (2012). Political participation and civic engagement: Towards a new typology. Human affairs, 22(3), 283-300. -Flanagan, C., & Levine, P. (2010). Civic engagement and the transition to adulthood. The future of children, 159-179.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 40 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 2 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 6 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Laboratuvar | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 124 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|