Anasayfa  »  Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI GNLÇ310 - 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTanımsız
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gönüllülük bilincini kavrar
2) Bir gönüllülük projesini geliştirir.konusunda bilgi sahibi olur.
3) Ekip çalışması ile proje yürütebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, öğrencinin gönüllülük bilincini kavramasını ve fikir üretmesini amaçlar. Bu bağlamda ders, Türkiye?nin güncel problemlerini kavrama ve bu problemlere yönelik bireysel ve toplumsal çözüm geliştirmeyi içerir. Dersin öncelikli amacı, toplumsal problemlere yönelik olarak özellikle sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği geliştirmek, proje hazırlamak ve çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı ve gönüllülük tanımı
2. Hafta Gönüllülük bilincinin geliştirilmesinin önemi
3. Hafta Gönüllülük anlayışını etkileyen etmenler
4. Hafta Gönüllülük çalışmaları ve önemi
5. Hafta Gönüllülük çalışpmalarını inceleme (Bireysel örnekler)
6. Hafta Gönüllülük çalışma alanları, Türkiye'de gönüllülük bilinci
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Proje konularını belirleme
9. Hafta Proje hedeflerini belirleme
10. Hafta Proje alan çalışması
11. Hafta Proje alan çalışması
12. Hafta Proje alan çalışması
13. Hafta Proje alan çalışması
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-Balaban, A. Y., İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin Sivil Toplum Kuruluşlarındaki Gönüllülük Algısı: Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı (TEGV) Örneği. İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (2), 149-169.
-Cronin, K., ve Perold, H. (2008). Volunteering and social activism: Pathways for participation in human development. United Nations Volunteers (UNV), International Association for Volunteer Effort (IAVE) and World Alliance for Citizen Participation (CIVICUS).
-Dote, L., Cramer, K., Dietz, N., & Grimm Jr, R. (2006). College Students Helping America. Corporation for national and community service.
-Ekman, J., & Amna, E. (2012). Political participation and civic engagement: Towards a new typology. Human affairs, 22(3), 283-300.
-Flanagan, C., & Levine, P. (2010). Civic engagement and the transition to adulthood. The future of children, 159-179.




ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık122
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi166
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12424
Laboratuvar122
Final Sınavı133
Ödevler133
Toplam İş Yükü124
Toplam İş Yükü / 304,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok