Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hemşirelik uygulamalarının dayandığı ilke ve kuralları sıralar 2) Laboratuar ortamında temel hemşirelik becerilerini uygular 3) Bakım uygulamalarını plalarken güncel literatür bilgilerini kullanır 4) Hemşirelik süreci sistemini kullanır 5) Temel düzeyde fiziksel muayene becerilerini uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( HSH105)
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, HSH 105 Sağlık ve Hemşirelik I dersinin devamı niteliğinde olup, insanda fonksiyonel sağlık örüntüleri; biyolojik, psikolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin sağlık ve tepki örüntüleri üzerine etkisi birey, aile ve toplum düzeyinde incelenir. Ders kapsamında, sağlığı etkileyen faktörlere karşı birey, aile ve toplumun tepkileri hemşirelik tanıları çerçevesinde irdelenir ve ilgili hemşirelik girişimleri ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin açılışı, Fizik Sağlığın Değerlendirilmesi, Ruh Sağlığın Değerlendirilmesi, Fizik Sağlığın Değerlendirilmesi Uygulama Çalışması, Hemşirelik Sınıflama Sistemleri Uygulama Çalışması
1. Atabek Aştı T, Karadağ A. (2019). Hemşirelik Esasları Bilgiden Uygulamaya Kavramlar İlkeler Beceriler. 2. Baskı. Akademi Basın Yayıncılık. İstanbul 2. Göçmen Baykara Z, Çalışkan N, Öztürk D, Karadağ A. (2019). Temel Hemşirelik Becerileri Kontrol Listeleri ? Web Erişimli Eğitim Videoları. 1. Baskı Ankara Nobel Tıp Kitabevi. Ankara 3. Kapucu S, Akyar İ, Korkmaz F (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Pelikan Yayınevi, İstanbul. 4. Erdemir, F. (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 5. Erdemir F, Kav S, Akman Yılmaz A. (Çeviri editörleri) (2018). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması (NIC). 6.Baskı. Nobel Tıp Kitabevi. 6. Lynn P. (2011). Taylor?s Clinical Nursing Skills. Çeviri Editörü: Bektaş H. (2015). Temel Hemşirelik Becerileri. Nobel kitabevi. Ankara. 7. Öztürk D, Kararaslan Eşer A, Balanuye B, Ertürk E, Kılıç G. (2018). Klinik Becerileri Değerlendirme Kontrol Listeleri. Başkent Üniversitesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Bürosu ERS Kağıt Kırtasiye Gıda İnşaat Matbacılık Tic. Ldt.Şti
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
20
Ödev
1
20
Uygulama/Pratik
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
4
8
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
8
96
Final Sınavına Hazırlık
1
2
2
Ders Saati
14
5
70
Ara Sınava Hazırlık
2
4
8
Laboratuvar
14
6
84
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
270
Toplam İş Yükü / 30
9
Dersin AKTS Kredisi
9
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ