DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emel Aydan Oral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Genetik faktörlerin beslenme ile ilişkisini öğrenmek 2) Hastalıklarla ilişkili genlerin ekspresyonu üzerinde gen-beslenme etkileşimini öğrenmek ve öneriler geliştirmek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Temel genetik kavramları, beslenmenin gen ekspresyonuna etkisi, çeşitli hastalıkların oluşumunun önlenmesi ve/veya tedavisinde gen ve diyet etkileşimlerini ve genetik beslenmenin-nutrigenetikler/nutrigenomikler geleceğini inceler.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Gen tarihçesi ve temel genetik kavramlar | 2. Hafta | İnsan genomik varyasyonu | 3. Hafta | Genetik çeşitlilik; Monogenik ve Poligenik Hastalıklar | 4. Hafta | Diyet ve diyet bileşenlerinin gen ekspresyonuna etkisi | 5. Hafta | Genotipin diyet ve bileşenlerine karşı oluşturulan yanıta etkisi | 6. Hafta | Nutigenetik ve nutrigenomik | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Tat alma ve genetik | 9. Hafta | Obezitede gen-diyet etkileşimleri | 10. Hafta | Diyabette gen-diyet etkileşimleri | 11. Hafta | Kardiyovasküler hastalıklarda gen-diyet etkileşimleri | 12. Hafta | Kanserde gen-diyet etkileşimleri | 13. Hafta | Nutrisyonel genomik bilgisinin pratikte uygulanması: Uygulama Alanları, Etik Değerlendirme, Yasal Düzenlemeler | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C. Bouchard, J.M. Ordovas. Recent Advances in Nutrigenetics and Nutrigenomics. Volume 108:1-502, 2012 Simopoulos, A.P; Milner, J.A. Personalized Nutrition : Translating Nutrigenetic/Nutrigenomic Research Into Dietary Guidelines, 2010
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 1 | 1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 3 | 42 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 2 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 127 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |