Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kaynakların etkin kullanımı özümser 2) Sağlıklı, uygun, doğru besin kaynağının kullanılmasını dünya için önemini anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Diyetisyenlerin mesleki eğitim ve öğretim programında sürdürülebilir beslenme, sürdürülebilir sağlık ve sürdürülebilir çevre yaklaşımlarında yer almak için gerekli etkinlikleri öğretir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sürdürülenbilir beslenmeye giriş
2. Hafta
WHO ve FAOya göre sürdürülebilirlik kavramı
3. Hafta
İklim değişimi ve gıda sektörünün etkileri
4. Hafta
Sürdürülebilir Beslenme, Besin Sistemi
5. Hafta
Küresel Beslenme Sorunları
6. Hafta
Sürdürülebilir Beslenme Modelleri
7. Hafta
Bitkisel Kaynaklı Beslenme
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Besin üretim sistemleri ve atıklar
10. Hafta
Beslenme eğitimi ve sürdürülebilirlik
11. Hafta
Sürdürülebilir diyet uygulamaları ve maliyet
12. Hafta
Makale sunumu
13. Hafta
Makale sunumu
14. Hafta
Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Carolan,Michael S.Reclaiming food security. 1st ed. New York : Routledge, 2013 Klemmer,Amy Milson.Zooarchaeological Study of Fishing Strategies Over Time at the Rio Chico Site on the Central Coast of Ecuador Huis,Arnold van.Edible insects:future prospects for food and feed security illustrations,FAO Robinson,Zoe.Sustainability Singapore. Marshall Cavendish Editions,2012 Portney, Kent E.Sustainability.MIT Press essential knowledge series Kenny, Michael. Planning sustainability. London;New York Routledge,1999 Oosterveer, Peter. Food, globalization and sustainability. London,New York:Earthscan,2012 Ekins, Paul. Trade, globalization and sustainability impact assessment a critical look at methods and outcomes, 1st ed. Sterling,VA,London Earthscan https://bucemcevremerkezi.wixsite.com/baskent Başkent Üniversitesi Sürdürebilir Çevre Uygulama ve araştırma Merkezi http://www.fao.org/3/ca6640en/ca6640en.pdf https://www.bda.uk.com/food-health/your-health/sustainable-diets.html https://www.healthyeating.org/nutrition-topics/general/sustainable-nutrition https://www.who.int/ http://www.fao.org/home/en/ https://eatforum.org/content/uploads/2019/07/EAT-Lancet_Commission_Summary_Report.pdf https://www.mooc-list.com/ https://www.mooc-list.com/course/nutrition-health-and-sustainability-futurelearn https://www.mooc-list.com/search/node?keys=sustainable+nutrition
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
3
2
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
8
4
32
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
6
3
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
110
Toplam İş Yükü / 30
3,66
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ