Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Beslenme ve Diyetetik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESLENME DURUMUNUN SAPTANMASI BES241 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Merve Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenirler.
2) Yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenirler
3) Antropometrik ölçümleri öğrenirler.
4) Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan tarama testlerini öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenmek ve bu yöntemleri uygulama becerisini kazanmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beslenme durumunun saptanmasının önemi, tıbbi öykü /anamnez alma
2. Hafta Besin tüketiminin saptanması yöntemleri
3. Hafta Besin tüketiminin saptanması yöntemleri (devam ediyor)
4. Hafta Besin tüketiminin saptanması yöntemlerinin karşılaştırılması
5. Hafta Antropometrik ölçümler
6. Hafta Antropometik ölçümler (devam ediyor)
7. Hafta Vücut bileşiminin saptanması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Vücut yağının saptanması
10. Hafta Vücut yağsız kütlesinin saptanması
11. Hafta Biyokimyasal testler
12. Hafta Biyokimyasal testler
13. Hafta Biyofizik yöntemler- Klinik belirtiler
14. Hafta Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan tarama testleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1)Baysal A.ve ark., Diyet El Kitabı, Yenilenmiş 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1999.
2)Banks J., Breeze E., Lessof C., Nazroo J., Living in the 21st century: older people in England THE 2006 ENGLISH STUDY OF AGEING, July 2008
3)Measuring Change in Nutritional Status, Guidelines for Assessing the nutritional impact of supplementary feedind programmes for vulnerable groups, WHO, 1983
4)Cogill, Bruce., Anthropometric Indicators Measurement Guide, Food and Nutrition Technical Assistance Project, Academy for Educational Development, Washington. D.C., 2003
5)http://www.who.int/childgrowth/software/anthro_pc_manual_v322.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık5210
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık8324
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık8324
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2612
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2       
P3  X   X   X  
P4       
P5       
P6  X   X   X  
P7  X   X   X  
P8  X   X   X  
P9