Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çevre kavramı, ekosistem ve öğeleri, doğal ekosistemler konusunda bilgi sahibi olur. 2) Çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki nedenler hakkında bilgi sahibi olur. 3) Tarımsal çevre kirleticileri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Çevresel etki yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler, çevre kavramı, ekosistem ve öğeleri, doğal ekosistemler ve özellikleri, enerji kaynakları ve sorunları, çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki nedenler, kirlenmenin tanımı, kirletici kaynakları, atıklar ve kirlenme, besin zinciri ve kirlenme, kirlilik çeşitleri, hava kirliliği ve kirleticiler, küresel ısınma atmosferi kirleten kaynaklar, tarımsal çevre kirleticileri, toprak kirliliği nedenleri, hava kirleticilerin toprağa etkileri, kirli suların tarımda kullanılması, arıtma çamuru ve toprak kirliliği, pestisitler, ağır metaller ve toprak kirliliği, toprak koruma yönetmelikleri, kimyasal gübreler ve toprak kirliliği, katı atık yönetimi, su kirliliği, suyun kirlenmesi ve su kirliliğinde kullanılan bazı kavramlar, Türkiye?de su kirliliği sorunları, sulak alanlar, çevresel etki değerlendirilmesi kavramı ve tarihçesi, çed aşamaları, çevresel etki yöntemleri, çevresel etki yönetmeliği, toprak kirliliği yönetmeliği, su kirliliği yönetmenliği ve hava kirliliği yönetmenliğini öğreneceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1 Tarımsal yapılardan kaynaklanan çevre sorunları
2. Hafta
2 Tarımsal çevre kirliliğinin Küresel iklim değişikliğine etkisi
3. Hafta
3 Tarımsal çevre kirliliğinin Ekosistem Üzerine etkisi
4. Hafta
4 Tarımsal çevre kirliliğine Seracılık faaliyetleri sırasında kullanılan çeşitli kimyasalların etkisi
5. Hafta
5 Tarımsal çevre kirliliğine Hayvansal üretimin etkisi
6. Hafta
6 Toprak kirliliği I
7. Hafta
7 Toprak kirliliği II
8. Hafta
8 Ara sınav
9. Hafta
9 Hava kirliliği
10. Hafta
10 Su kaynaklarının kirlenmesi
11. Hafta
11 Atık yönetimi
12. Hafta
12 Çevresel Etki Değerlendirme Yöntemleri ve Teknikleri
13. Hafta
13 Türkiye ve Dünyadaki ÇED Yönetmeliklerinin karşılaştırılması
14. Hafta
14 ÇED ve ülkemizdeki Uygulamaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? Çevresel Etki Değerlendirme (Prof. Dr. Muzaffer Yücel) Baki kitabevi, 2001, Adana ? Çevre Kirliliği (Prof. Dr. Mümtaz Turgut Topbaş, Prof. Dr. A. Reşit Brohi, Yrd. Doç. Dr. Rüştü Karaman) Ankara, 1998
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yüz yüze
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Mini-Sınav
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
12
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
12
12
Final Sınavına Hazırlık
1
77
77
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
60
60
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
46
92
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ