DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencilerin tedarik zincirilerinin stratejik önemini kavramaları sağlar. 2) Tedarik zinciri performansını etkileyen faktörleri ortaya koyar. 3) Tedarik zincirlerinin yönetiminde kullanılan analitik metodolojileri tanıtır. 4) Bu dersi alan öğrenci tedarik zinciri bakış açısının işletme performansı üzerindeki önemini kavrayacak ve tedarik zinciri tasarımı, planlaması ve koordinasyonuyla ilgili problemleri analiz etme becerisini geliştirmiş olacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilerin, tedarik zincirinde satın alma, üretim, dağıtım ve satış sonrası hizmetleri içeren sürecin her aşamasında, talep tahmininden ABC Analizine; stok kontrolden transport maliyetlerine, depo yeri seçimine varıncaya kadar çeşitli konularda donatarak etkin ve efektif bir lojistik yönetimi becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Tedarik Zinciri Süreci | 2. Hafta | 2 Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | 3. Hafta | 3 Sistem Ataleti | 4. Hafta | 4 Tedarik Zinciri Şebekesinin Tasarımı | 5. Hafta | 5 Tedarik Zincirinde Talep ve Arz Planlaması I | 6. Hafta | 6 Tedarik Zincirinde Talep ve Arz Planlaması II | 7. Hafta | 7 Stokların Planlanması ve Yönetimi | 8. Hafta | 8 Ara sınav | 9. Hafta | 9 Nakliye/Dağıtım Şebekelerinin Tasarımı ve Planlanması | 10. Hafta | 10 Tedarik Zincirlerinde Çapraz Fonksiyonel Faktörlerin Yönetimi | 11. Hafta | 11 Bilgi Teknolojileri ve Tedarik Zinciri Koordinasyonu | 12. Hafta | 12 Tedarik Zinciri Performansını Etkileyen Faktörler ve Performans Ölçüleri | 13. Hafta | 13 Örnek Olay ve Makale Tartışmaları I | 14. Hafta | 14 Örnek Olay ve Makale Tartışmaları II | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tedarik Zinciri Yönetimi-Strateji, Planlama ve Operasyon, Sunil Chopra, Peter Meindl, (Çeviri Editörü: Emrah Bulut), 2017, Nobel Yayınları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Yüz yüze |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 16 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 62 | 62 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 51 | 51 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 47 | 94 | Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |