DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Oğuz Balcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Girişimcilik hakkında genel bir bilgi edinir. 2) Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenir. 3) Proje yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. 4) Planlama, yürütme ve kontrol etme gibi temel proje yönetimi süreçlerini anlar. 5) Proje destek ve hibelerinden faydalanmak üzere başvuru dokümanı oluşturabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrencilerin, tarım ve gıda teknolojilerinde girişimcilik ve yenilikçilik ile ilgili temel bilgiye sahip olmaları, Türkiye?deki tarım ve gıda sektörünü ve biyoteknoloji alanında akademik olmayan iş sahalarını, bu sektörde yeni girişimcilere sağlanan yatırım, destek ve kredilendirme olanaklarını tanımaları ve sektördeki firma ve çalışanlarla bir araya gelmeleri için olanak sağlanması hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Girişimcilik Tanımı ve İlgili Temel Kavramlar | 2. Hafta | 2 Girişimci Düşünce ve Başarılı Bir Girişimcinin Özellikleri | 3. Hafta | 3 Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü | 4. Hafta | 4 Girişimci Kaynakları ve Sağlanan Destekler | 5. Hafta | 5 İş Planı ve Temel Unsurları, | 6. Hafta | 6 Proje Tanımı, Özellikleri ve Sınıflandırılması | 7. Hafta | 7 Proje Hazırlamada Genel Esaslar ve Proje Tasarımı | 8. Hafta | 8 Ara sınav | 9. Hafta | 9 Proje Yönetimi ve Organizasyonu | 10. Hafta | 10 Proje Zaman Yönetimi | 11. Hafta | 11 Proje Maliyet Yönetimi | 12. Hafta | 12 Proje Risk Yönetimi | 13. Hafta | 13 Proje Yönetiminde Kontrol ve Raporlama | 14. Hafta | 14 Proje Başvurusu Hazırlama | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Entrepreneurship for everyone: a student textbook. Robert Mellor. SAGE Publication, 2009 How to Do Your Research Project: A Guide for Students in Medicine and The Health Sciences. Caroline Beardsmore. Wiley & Sons Publication, 2013.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | yüz yüze |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Sözlü | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 16 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 2 | 60 | 120 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |