Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİNEMADA OYUNCULUK RTS428 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Hidayet Hale Künüçen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sinemada oyunculuğun önemini anlar.
2) Sinema oyunculuğunun tarihsel ve düşünsel kökenlerini bilir.
3) Sinemada oyunculuk çözümlemesi yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEski çağlardan günümüze "oyunculuk" çeşitli yöntemlerle çalışılmıştır. Mimiklerin, istenilen duygunun yaratılmasının, gerçekle benzerliklerin sağlanması nasıl başarılabilmektedir. Bunların öğrenilebilmesi için Aristo'dan başlayarak kronolojik olarak ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta "Giriş, dersin içeriği hakkında bilgi
2. Hafta Oyunculuğun Tarihi hakkında bilgi
3. Hafta Dünyada oyunculuk sanatı üzerine ilk bilimsel çalışmalar
4. Hafta Türkiye'de Oyunculuğun Tarihi
5. Hafta Oyunculuk Sanatının Kuramsal Temelleri
6. Hafta K.S. Stanislavski'nin ilk Girişimleri
7. Hafta Stanislavski Sistemi ve Oyunculuk Yöntemi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Stanislavski Sistemi'nin Fiziksel Eylemler Yöntemi
10. Hafta Eylemin Öğeleri
11. Hafta Stanislavski Sistemi'nin Amerika Oyunculuğuna Uyarlanması "Actors Studio"
12. Hafta "Actors Studio" ve Lee Strasberg
13. Hafta Metot Oyunculuğu Yönteminin Sinema Oyunculuğuna Uyarlanması
14. Hafta Sistem ve Metot Oyunculuğu Açısından Oyunculuk Çözümlemesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARARIJON, Daniel. (1993). Film Dilinin Grameri 1. cilt, Ed. Yalçın Demir, (Çev. Yalçın Demir ve başk.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
ARISTOTELES. (2001). Poetika, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
BARR, Tony. (1986). Acting for the Camera: Revised Edition, Harpercollins: Harper Paperbacks.
BARTON, Robert. (1989). Acting: Onstage and Off, Orlando: Holt, Rinehart and Winston,Inc., The Dryden Pres.
BAZIN, Andre. (1995) Sinema Nedir?, Çev. İbrahim Şener, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
BENEDETTI, Robert. (1976). Seeming, Being and Becoming, Drama Book Specialist, New York.
BENEDETTI, Robert. (1981). The Actor at Work, Englewood Cliffs, Prentice Hall, New Jersey.
BLUNT, Jerry. (1966). The Composite Art of Acting, New York: The Macmillan Company.
BOBKER, Lee R. (1974). Elements of Film, Lakewood: Great Buy Books.
BOUCICAULT, Dion ve başk. (1916). The Art of Acting, New York: Dramatic Museum of Columbia Universty.
BROWN, Blain. (2006). Sinematografi - Kuram ve Uygulama, Çev. Selçuk Taylaner, İstanbul: Hil Yayınları.
CARLSON, Marla. (2000). "Acting and Answerability", David Krasner (Ed.), Method Acting Reconsidered, New York: St. Martin's Pres.
CARNICKE, Sharon M. (1998). Stanislavsky in Focus, Amsterdam: Harwood
Academic Publishers.
COLE, Toby (ed.) (1947). Acting: A Handbook of the Stanislavski Method, New York.
DIDEROT, Denis. (1957). The Paradox of Acting, Çev.: W.H.Pollock, New York: Hillend Wang, Inc.
DIDEROT, Denis. (1994). Selected Writings On Art And Literature, İng. Çev. Geoffrey Bremmer, London: Penguin Classics,
DIDEROT, Denis. (1996). Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler, Çev. Sabri Esat Siyavuşgil, İstanbul: Sosyal Yayınlar, Dünya Klasikleri Kültür Dizisi:2.
DIDEROT, Denis. (1997). Felsefe Konuşmaları, Çev. Adnan Cemgil, İstanbul: Sosyal
Yayınları Dünya Klasikleri Kültür Dizisi.
DMYTRYK, Edward ve Jean PORTER. (1995). Sinemada Oyunculuk, İstanbul: AFA Sinema Yayınları.
DUERR, Edwin. (1962). The Length and Depth of Acting, New York.

DUMESNIL, Marie-Francoise. (1957). "A Reply To Clairon", Actors On Acting, Ed. Toby Cole, Helen K. Chinoy, New York: Clown Publishers.
GORDON, Mel. (1987). The Stanislavsy Technique, New York: Applause.
GORDON, Marc.(2000). "Salvaging Strasberg at the Fin Siecle", Method Acting Reconsidered, Ed. David Krasner, New York: St. Martin's Pres.
HETHMON, H. Robert. (1991). Strasberg at The Actors Studio, New York: Theater Communications Group Inc.
HIRCSH, Foster. (1984). A Method to Their Madness: A History of the Actors Studio, New York : Norton.
KRACAUER, Siegfried. (1997). Theory of Film, The Redemption of Physical Reality, Oxford Unıversıty Pres.
KRASNER, David. (Ed.) (2000). Method Acting Reconsidered: Theory, Practice, Future, New York: St. Martin's Pres.
LOTMAN, Yuriy M. (1999). Sinema Estetiğinin Sorunları, (Çev. Oğuz Özügül). Ankara: Öteki Yayınevi.
MASCELLI, V. Joseph. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
MONACO, James. (2005). Bir Film Nasıl Okunur?, (Çev. Ertan Yılmaz). İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
MOORE, Sonia. (1984). The Stanislavski System-The Professional Training of an Actor
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev15
Uygulama/Pratik110
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler122
Toplam İş Yükü158
Toplam İş Yükü / 305,26
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3      X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8      X
P9    X   X
P10    X  
P11    X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14    X  
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17     
P18  X   X   X
P19    X   X
P20  X   X   X
P21    X   X
P22    X   X
P23    X  
P24     
P25  X   X   X