Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal davranış, beklenti, eğilim ve yönelimleri ölçmeye yarayan kamuoyu araştırmalarının ve belli bir ürünün insanlar tarafından neden tercih edildiğinin ölçülmesine dayanan pazar araştırmalarının farklılaştıkları noktaları ve ortak paydalarını öğrenirler. 2) Araştırma sonuçlarında elde edilen bilgilerin reklamların türlerini içeriklerini ve niteliklerini nasıl şekillendirdiğini uygulamalı olarak ortaya koyarlar. 3) Medyanın kamuoyu oluşturma konusunda izlediği yollar ve kullandığı mekanizmalar hakkında da bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kamuoyu, siyasal karar alma ve propaganda gibi konular,
medyanın kamuoyu oluşturmaya konusundaki rolü nedeniyle
iletişim bilimlerinin çalışma alanındadır. Bu derste de
kapsamlı bir şekilde medya ve kamuoyu ilişkisi tarihsel bir
perspektifte incelenecek, Pazar araştırmalarının tarihsel
gelişimi üzerinde durulacak, iletişim kuramları açısından
kamuoyu ve pazar araştırmaları değerlendirilecek ve bir
uygulama ile bu bilgilerin öğrencilerde pekişmesi
sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması
2. Hafta
Kamuoyu ve pazar araştırmalarının amacı, tarihsel gelişimi. Kamuoyuna dair temel yaklaşımlar
3. Hafta
Kamuoyu Kavramının Temel Nitelikleri, Oluşumu ve Araçları