Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL PAZARLAMA İTA443 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Erdem Alper Turan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dijital medya, dijital varlıklar ve dijitalleşen medya ekosistemi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dijital pazarlama ve dijital pazarlama araçlarının kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Dijital medya kampanyaları düzenlenmesi ve yaratıcı süreç hakkında uygulama ve fikir geliştirme yetkinliği kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, öğrencilerin dijital pazarlama ve dijital pazarlamanın dinamikleri ile ilgili kavramlara hakim olmasını ve dijital pazarlama araçlarını etkin bir biçimde kullanarak yaratıcı kampanyalar geliştirme ve uygulayabilme becerisi kazanmasını amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Dijital varlıklar, avantajlar ve olanaklar.
3. Hafta Dijital dünyada kullanıcı, hedef kitle ve ortam analizleri. Elde edilen verilerin okunması. Sertifika programlarına giriş.
4. Hafta Kampanya tasarımına giriş. Kampanya türleri. Doğru ortam ve kampanya seçimi.
5. Hafta Sosyal medya ortamları ve pazarlama araçları.
6. Hafta Arama motorları ve pazarlama araçları.
7. Hafta Dijital pazarlamanın diğer bileşenleri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Dijital pazarlama stratejisinin belirlenmesi.
10. Hafta Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
11. Hafta Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
12. Hafta Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
13. Hafta Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYüksel, Okan. (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya. Medya Akademi.

Mestçi, Aytaç. (2013). İnternette Reklamcılık. Pusula Yayıncılık.

Google Dijital Atölye Ders Kaynakları.

Ders sırasında verilecek kaynak ve okumalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje150
Devam120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler61272
Toplam İş Yükü169
Toplam İş Yükü / 305,63
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X  
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X   X   X
P15    X   X
P16    X   X
P17  X     X
P18  X   X   X
P19  X   X  
P20  X   X   X
P21  X     X
P22  X   X   X
P23    X   X
P24     
P25