Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KURUMSAL KİMLİK TASARIMI İTA325 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Arda Engin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma ilişkisini bilir
2) Kitapçıkta yer alacak ürün standartlarını oluşturmayı bilir
3) Kurumsal kimlik tasarlar, yayımlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers, kurum kültürü, markalaşma ve kurumsal kimlik oluşturma süreçlerinin incelenmesi ile iletişim tasarımı problemleri çerçevesinde kurumsal kimlik öğelerinin hazırlanması ve sunulması süreçlerini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Kurum kimliği nedir? Kurum kimliği oluşturmanın önemi nedir? Kurumsal kimliği oluşturan öğeler nelerdir?
3. Hafta Örnek kurumsal kimlik tasarımlarının incelenmesi.
4. Hafta Logo tasarım ilkeleri nelerdir? Logo tasarımı ve slogan üretim sürecine başlanılması.
5. Hafta Kurumsal kimliği oluşturan elemanların (Kartvizit, antetli kağıt, dosya...vb.) tasarımlarına başlanılması.
6. Hafta Kurumsal kimlik tasarım süreci
7. Hafta Kurumsal kimlik tasarım süreci
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kurumsal kimlik kitapçığı nedir? Örnek kurumsal kimlik kitapçıklarının incelenmesi.
10. Hafta Kurumsal kimlik kitapçığında yer alacak ürün standartlarının oluşturulması ve tasarım sürecine başlanılması.
11. Hafta Kurumsal kimlik kitapçığı tasarım süreci
12. Hafta Kurumsal kimlik kitapçığı tasarım süreci
13. Hafta Eksiklerin giderilmesi ve ön değerlendirme
14. Hafta Kurumsal kimlik kitapçığının baskıya hazır hale getirilmesi ve sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROkay, A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları.
Olins, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press.
Reil, V. (1995), Principles Of Corporate Communications, London: Prentice Hall.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Tartışma,Anlatım,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X     X
P15    X   X
P16  X   X   X
P17    X   X
P18  X   X   X
P19  X    
P20  X   X   X
P21      X
P22    X   X
P23    X   X
P24     
P25    X   X