DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Arda Engin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma ilişkisini bilir 2) Kitapçıkta yer alacak ürün standartlarını oluşturmayı bilir 3) Kurumsal kimlik tasarlar, yayımlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders, kurum kültürü, markalaşma ve kurumsal kimlik oluşturma süreçlerinin incelenmesi ile iletişim tasarımı problemleri
çerçevesinde kurumsal kimlik öğelerinin hazırlanması ve sunulması süreçlerini kapsar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | Kurum kimliği nedir? Kurum kimliği oluşturmanın önemi nedir? Kurumsal kimliği oluşturan öğeler nelerdir? | 3. Hafta | Örnek kurumsal kimlik tasarımlarının incelenmesi. | 4. Hafta | Logo tasarım ilkeleri nelerdir? Logo tasarımı ve slogan üretim sürecine başlanılması. | 5. Hafta | Kurumsal kimliği oluşturan elemanların (Kartvizit, antetli kağıt, dosya...vb.) tasarımlarına başlanılması. | 6. Hafta | Kurumsal kimlik tasarım süreci | 7. Hafta | Kurumsal kimlik tasarım süreci | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kurumsal kimlik kitapçığı nedir? Örnek kurumsal kimlik kitapçıklarının incelenmesi. | 10. Hafta | Kurumsal kimlik kitapçığında yer alacak ürün standartlarının oluşturulması ve tasarım sürecine başlanılması. | 11. Hafta | Kurumsal kimlik kitapçığı tasarım süreci | 12. Hafta | Kurumsal kimlik kitapçığı tasarım süreci | 13. Hafta | Eksiklerin giderilmesi ve ön değerlendirme | 14. Hafta | Kurumsal kimlik kitapçığının baskıya hazır hale getirilmesi ve sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları. Olins, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press. Reil, V. (1995), Principles Of Corporate Communications, London: Prentice Hall.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Tartışma,Anlatım,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 28 | 28 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 28 | 28 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 6 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |