Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim ve Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM VE SÜREÇLERİ II İTA124 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
Öğretim Görevlisi Sıla Tanışık
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Estetik farkındalık kazanır, tasarım süreçlerini bilir
2) Özgün ve yaratıcı tasarımlar geliştirir
3) Seçenekli iletişim tasarımı ürünleri ortaya koyar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İTA123)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler görsel düşünceyi, temel tasarım ilke ve öğelerini iletişim tasarımı süreçleri içinde problem çözmeye dayalı, özgün ve yaratıcı çalışmalarla uygulamayı öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Tasarım sürecinin aşamaları
3. Hafta Tasarım süreci: problemin tanımlanması
4. Hafta Tasarım süreci: bilgi toplama
5. Hafta Tasarım süreci: yaratıcılık
6. Hafta Tasarım süreci: çözüm bulma
7. Hafta Tasarım süreci: uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Vektörel görüntü işleme programlarının ara yüzlerinin tanıtımı,
10. Hafta Vektörel görüntü işleme programlarının kullanım amaçlarının açıklanması
11. Hafta Vektörel görüntü işleme programlarının kullanım prensipleri
12. Hafta Vektörel görüntü işleme programlarının araçlarının tanıtılması
13. Hafta Tasarımda eleştirel düşünme
14. Hafta Tasarım sürecinde sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPETERSON, B. (2003) Design Basics for Creative Results, North Light Books.
FRASCARA, J. (2004) Communication Design: Principles, Methods, and Practice, Allworth Press.
PARK, J. (2008) Visual Communication in Digital Design, Young, Jin Publishing.
KILIÇ, L. (2000) Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi.
SAUSMAREZ, M. D. (2002) Basic Design, The Dynamics of Visual Form, London, A&C Black.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık11010
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12424
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X