Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarımın temel ilke ve öğelerini bilir, güncel tasarım teknolojilerini öğrenir 2) Tasarım problemi tanımlar 3) Estetik bakış açısı kazanır, özgün ve yaratıcı tasarımlar yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders görsel tasarımın temel ilke ve öğelerinin; gözlem, araştırma, görsel düşünme, algıda seçicilik ve soyutlamaya dayalı olarak kavratılması, özgün tasarım dillerinin geliştirilmesi, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı uygulamaların yaptırılmasını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Temel tasarım ilkeleri ve unsurları: denge, bütünlük, hareket, ritim, oran
3. Hafta
Temel tasarım ilkeleri ve unsurları: orantı, çizgi, doku
4. Hafta
Temel tasarım ilkeleri ve unsurları: nokta, renk, ölçü, yön
5. Hafta
Tasarımda hiyerarşi, ritim, hareket, boşluk-doluluk, karşıtlık ve tamamlayıcılık
Tasarım programlarının amaç ve kullanım prensiplerinin anlatılması. Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator arayüzlerinin gösterilmesi. Final projesi brief'inin verilmesi.
10. Hafta
Vektörel görüntü işleme programlarının ara yüzlerinin tanıtımı. Tasarım programlarından Adobe Illustrator?a giriş. Toolbar, Temel Özellikler, Temel Çizim Özellikleri, Renk Kullanımı, Sık Kullanılan Araçlar. Sınıf içi uygulama: 1.
11. Hafta
Tasarım programlarından Adobe Illustrator?ın özelliklerinin gösterilmesi: Fırçalar, Çizgiler, Boyama ve Renk İşlemleri, Nesne İşlemleri, İleri Nesne İşlemleri, İleri Çizim Araçları, Yazı Oluşturma. Sınıf içi uygulama: 2.
12. Hafta
Görüntü işleme programlarının ara yüzlerinin tanıtımı. Tasarım programlarından Adobe Photoshop? a giriş. Toolbar, Temel Özellikler, Seçim İşlemleri, Fotoğraf Temizleme, Yazı Oluşturma. Sınıf içi uygulama: 3.
13. Hafta
Tasarım programlarından Adobe Photoshop?un özelliklerinin gösterilmesi: Fırçalar, Çizgiler, Boyama ve Renk İşlemleri, Foto manipülasyon, Yapay Zeka Özelliğinin Kullanımı. Sınıf içi uygulama: 4.
14. Hafta
Final projesi geribildirimlerinin verilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
AMBROSE, G. ve HARRIS P. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul. BERGER, J. (1999). Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık, İstanbul. HELLER, S. ve VIENNE, V. (2016). Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık, İstanbul. KILIÇ, L. (2000). Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi. LEONARD, N. ve AMBROSE, G. (2015). Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
40
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
10
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
14
14
Toplam İş Yükü
140
Toplam İş Yükü / 30
4,66
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ