Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ACİL TIP697 Dönem VI 0 + 30 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI3
YARIYILDönem VI
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Serpil Eroğlu
Profesör Doktor Betül Gülalp
Doktor Öğretim Üyesi Murat Muratoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnternlere, acil servise çeşitli tıbbi sorunlarla başvuran hastaların doğru ve hızlı tanısı ile tedavisini ve gerektiğinde ikinci basamak hizmet olanaklarına sevk etme planı yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
2) İnternler acil servise başvuran hastaların sorunlarını tanımlayabilir, hastaları doğru şekilde ele alarak gerekli tedaviyi verebilir ya da gerekliyse konunun uzmanına yönlendirebilir.
3) Temel yaşam desteği uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTemel yaşam desteği (Yetişkin-Çocuk) Travmaya yaklaşım Kardiak aritmiler Göğüs ağrılı hastaya yaklaşım-Akut koroner sendromlar Hipertansiyona acil serviste yaklaşım Nefes darlığı olan hastaya yaklaşım Şoktaki hastaya yaklaşım ? Anafilaksi ve akut allerjik reaksiyonların Bilinç bulanıklığı olan ve komadaki hastaya yaklaşım İnmeye acil serviste yaklaşım Başağrısı, vertigo, senkop ve nöbete acil serviste yaklaşım Karın ağrısına yaklaşım Zehirlenmiş hastaya yaklaşım Akut enfeksiyöz hastalıklara acil serviste yaklaşım Kulak, burun, boğaz acillerine yaklaşım Göz acilleri Dermatolojik hastaya acil serviste yaklaşım Çevresel yaralanmalara acil serviste yaklaşım Psikososyal bozukluklara acil serviste yaklaşım Endokrin acillere acil serviste yaklaşım Genitoüriner sistem hastalıklarına acil serviste yaklaşım Kadın hastalıkları ve doğum acilleri Kemik, eklem ve yumuşak doku yaralanmalarına acil serviste yaklaşım Hematolojik ve onkolojik acilleri acil serviste yaklaşım Acilde yara tedavisi ?Ölüm?ün bildirimi ve sosyal ve adli sorunlar ile acil serviste hasta güvenliği; Gerçek Olgu Tartışmaları Acil serviste sedasyon - analjezi uygulamaları
DERS TANIMIBu ders, internlerin acil tıbbın sadece en sık görülen ve temel sorunlarını değil en önemli ve yaşamı tehdit eden sorunlarını da tüm yönleriyle değerlendirme, yönetme ve tedavi etmelerini sağlayan eğitimini kapsar. Bu amaçla, program başlıca acil serviste klinik uygulamalar hakkında çalışma sunar. Asistan ve öğretim elemanları gözetiminde acil servislere devam eden internler, sorun listesi oluşturmayı, bunların acil önceliğini belirlemeyi, ayırıcı tanı yapmayı, uygun tanı yöntemlerini ve tedavi planlarını seçmeyi öğrenirler; ayrıca güvenilir tıbbi kayıt tutma ve adli rapor hazırlama becerisi kazanırlar. İnternler ayrıca acil servislerdeki hastaların sorunlarının çözümünün sosyal ve etik yönleri için, hasta ve yakınlarıyla iyi iletişim kurararak pratik becerilerini geliştirirler.
DERS İÇERİĞİTıp eğitiminin klinik öncesi ve klinik eğitim dönemlerinde kazandıkları bilgi, beceri ve tutumları acil serviste uygulayabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Öğrenciler bu amaçla, üniversitemiz acil serviste sorumlu öğretim üyesi/leri gözetiminde, çalışma ilkeleri ve kuralları doğrultusunda intörnlük dönemi için tanımlanan görev ve sorumlulukları yerine getirmektedirler. Öğrencilerin mezuniyet sonrasında, birinci basamakta etkin, kaliteli hizmet üretebilecek donanıma sahip olmalarını sağlamak, acil serviste gözlenen semptomlar ve bu semptomlara odaklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve öğrenciye birinci basamağa yönelik klinik bilgi, beceri, tutum ve davranışlarının geliştirilmesi için uygun olanaklar sağlamak başlıca amaçlardır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) EmergencyMedicine: A ComprehensiveStudy Guide. Edts:Tintinalli,J.E., MD, FACEP, Kelen, G.D., MD, FACEP. &Stapczynski, J.S.,MD, FACEP. 6th Edition.McGrawHill, 2004.
2) Acil Tıp Atlası. Edtler:Doç.Dr.Diler Coşkun ve Prof. Dr. Ünal Değerli.1. baskı. Nobel Tıp Kitabevi, 2003.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4  X    
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X  
P8  X     X
P9