Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AİLE HEKİMLİĞİ TIP691 Dönem VI 0 + 20 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI3
YARIYILDönem VI
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Serpil Eroğlu
Profesör Doktor Altuğ Kut
Uzman Doktor Funda Salgür
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sık görülen erişkin ve çocuk hastalıklarını gerçek hastada tanı ve tedavisini profesyonel davranışlar ile yapar.
2) Nadir görülen erişkin ve çocuk hastalıklarını gerçek hastada tanıya yönlendirir.
3) Sık görülen erişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi girişimleri gerçek hastada profesyonel olarak yapar.
4) Nadir görülen erişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi girişimlerin gerçek hastada yapılabilmesi için profesyonel olarak yönlendirir.
5) Birinci basamakta uygulanan koruyucu hekimlik hizmetlerini öğrenir ve gerçek hastada danışmanlığını yapar ve uygular.
6) Yaşlı, engelli ve yatağa bağımlı hastaların takibini gerçek hasta üzerinde yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTürkiye'de Aile Yapısı ve Sağlığa Etkisi Hekimlikte Kötü Haber Verme ve Zor Hasta Yönetimi Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kayıtlar ve Kodlama Sağlıklı Yaşam ve Yaşam Tarzı Değişiklikleri Birinci basamakta gebe izlemi Emzirme danışmanlığı Erkeklerde Sık Görülen Cinsel İşlev Bozukluklarına Yaklaşım Cinsellik, Cinsel Öykü Alma Ve Cinsel Sorunların Değerlendirilmesi Kadınlarda Sık Görülen Cinsel İşlev Bozukluklarına Yaklaşım Palyatif Bakım Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Çekirdek Yeterlilikler Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinin Temel Prensipleri, Aile Hekiminin Yetki ve Sorumlulukları Aile Hekimliğinde Hekimin Klinik Yaklaşım Yöntemleri Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kronik Hastaya Yaklaşım Koruyucu Sağlık Bakımı ve Tütün kullanan hastaya yaklaşım
DERS TANIMIAile Hekimliği kendine özgü eğitim içeriği, araştırması, kanıt temeli ve klinik uygulaması olan akademik ve bilimsel bir disiplin, birinci basamak yönelimli klinik bir uzmanlık dalıdır. 1986 yılında Avrupa Birliği birinci basamak sağlık hizmetlerinin, alanında uzmanlaşmış hekimler tarafından yürütülmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. 2001 yılında Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde çalışacak hekimlerin Tıp Fakültesi mezuniyeti sonrası en az 3 yıl Aile Hekimliği hizmeti eğitimi alması gerektiğini karara bağlamıştır.
DERS İÇERİĞİTıp eğitiminin klinik öncesi ve klinik eğitim dönemlerinde kazandıkları bilgi, beceri ve tutumları aile hekimliği hizmeti sunum alanlarında uygulayabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Öğrenciler bu amaçla, üniversitemiz birinci basamak sağlık hizmeti sunulan alanlarında sorumlu öğretim üyesi/leri gözetiminde, çalışma ilkeleri ve kuralları doğrultusunda intörnlük dönemi için tanımlanan görev ve sorumlulukları yerine getirmektedirler. Öğrencilerin mezuniyet sonrasında, birinci basamakta etkin, kaliteli hizmet üretebilecek donanıma sahip olmalarını sağlamak, birinci basamakta sık gözlenen semptomlar ve bu semptomlara odaklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve öğrenciye birinci basamağa yönelik klinik bilgi, beceri, tutum ve davranışlarının geliştirilmesi için uygun olanaklar sağlamak başlıca amaçlardır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAile Hekimliği David P.RAKEL
Current Aile Hekimliği Tanı ve Tedavi
Taylor Aile Hekimliği
Aile Hekimliği Ian R. McWinney
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4          X   X
P5  X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X