Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sık görülen majör depresyon, yaygın anksiyete bozukluğu hastalıkları olan gerçek hastada tanı ve tedavisini profesyonel davranışlar ile yapar. 2) Nadir görülen şizofreni, bipolar bozukluğu hastalıkları olan gerçek hastada tanıya yönledirir. 3) Sık görülen majör depresyon, yaygın anksiyete bozukluğu hastalıklarda tıbbi girişimleri gerçek hastada profesyonel olarak yapar. 4) Nadir görülen şizofreni , bipolar bozukluğu hastalıklarda tıbbi girişimlerin gerçek hastada yapılabilmesi için profesyonel olarak yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Dönem VI öğrencileri rotasyonlarına göre 2 hafta süreyle ruh sağlığı ve hastalıkları polikliniğinde eğitim görmektedirler.
DERS TANIMI
Bu program ruhsal bozukluklarda hikaye alma, ruhsal durum muayenesi, psikiyatrik teşhis, tedavi ve ayırıcı tanı yapma konularına odaklanır. Öğrenciler, hasta muayenelerine katılarak, araştırma görevlileri ve öğretim üyelerinin denetiminde psikiyatrik görüşmeleri izlerler.
DERS İÇERİĞİ
Ruh sağlığı ve hastalıkları Kliniğinde, erişkin hastalarda sık görülen ruhsal bozuklukların tanıları, tedavileri, korunma yöntemleri ve izlemleri öğretilmektedir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kağplan and Sadock?s Synopsis of Psychiatry. Editors: Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P. Wolters Kluwer, 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ