Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI TIP664 Dönem VI 0 + 60 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI3
YARIYILDönem VI
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sıdıka Esra Baskın
Profesör Doktor Serpil Eroğlu
Profesör Doktor Fatma Burcu Belen Apak
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sık görülen çocuk sağlığı ve hastalıklarını gerçek hastada tanı ve tedavisini profesyonel davranışlar ile yapar.
2) Nadir görülen çocuk sağlığı ve hastalıklarını gerçek hastada tanıya yönlendirir.
3) Sık görülen çocuk sağlığı ve hastalıklarımda tıbbi girişimleri gerçek hastada profesyonel olarak yapar.
4) Nadir görülen çocuk sağlığı ve hastalıklarını gerçek hastada yapılabilmesi için profesyonel olarak yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERDönem VI öğrencileri rotasyonlarına göre kura çektikleri pediatri branşlarında 1 ay servis-1 ay poliklinikte eğitim görmektedirler, bulundukları pediatri yandallarına göre eğitime katılırlar.
DERS TANIMIBu program çocuk ve ergen sağlığını koruma ve hastalıklarını tedavi ilkelerine odaklanır. Çocuk ve adolesan sağlığının korunmasında önemli rol oynayan beslenme, aşılama, büyüme ve gelişmenin izlenmesinin öğretilmesi ilk hedeftir. Çocuk ve adolesan hastaların muayenesi ve klinik izlemine ilişkin pratik eğitim, çeşitli pediatrik belirti-bulgular ve yaşa göre bulguların değişimi gözden geçirilir. Öğrenciler vizitlere ve hasta muayenelerine katılarak, araştırma görevlileri ve öğretim üyelerinin denetiminde hastaları izlerler.
DERS İÇERİĞİÇocuk sağlığı ve hastalıklarında sağlıklı çocuğun büyüme-gelişme, aşılama, beslenme açısından izlemi, çocukluk çağı hastalıklarından korunma yöntemleri ve sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavisi öğretilmektedir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Nelson Textbook of Pediatrics(2019). Editors:Robert Kliegman Joseph St. Geme, Elsevier
2.Rudolph'sPediatrics, 23rd Edition (2018)Authors:Mark W. Kline, Susan M. Blaney, Angelo P. Giardino,Jordan S. Orange, Daniel J. Penny, Gordon E. Schutze, Lara S. Shekerdemian, Abraham M. Rudolph, Colin D. Rudolph,McGrawHillCompany.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik1100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4        X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X