Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bakanlık , il ve ilçe düzeyinde sağlık örgütlenmesini tanır ve işleyişine her kademesinde katkı verir. 2) Sık görülen bulaşıcı ve kronik hastalarının yönetiminde toplum sağlığı lehine katkı verir. 3) İnsan sağlığına olumsuz etki eden çevre sorunlarının azaltılması için yapılan uygulamalara destek verir. 4) Toplum içinde önemli sağlık sorunlarının belirlenmesi, ekip oluşturma ve müdahale işlemlerinin her kademesinde profesyonel davranışlar yaparak yönlendirir. 5) Tüm insanları ilgilendiren hastalık ve afetler konusunda eğitim tekniklerini kullanarak ferdi ve grup sağlık eğitiminin düzenlenmesini sağlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Halk sağlığı temel ilkelerinin, kavramların ve uygulamaların öğretilmesi kapsamında Ülkenin sağlık durumu, sağlık gereksinimleri ve sağlık sistemi hakkında bilgi verilmesi; Epidemiyoloji, koruyucu hekimlik ve birinci basamakta sağlık hizmetlerinin işleyişi ve yasal düzenlemelere dair bilgilendirme yapılması; Özellikle birinci basamak olmak üzere, sağlık hizmetlerinin yönetimindeki hekimin görevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırılması; Halk sağlığı açısından öneli sağlık sorunlarının tespit edilmesi ve çözümlenmesinde halk sağlığı yaklaşım ve becerilerinin kazandırılması
DERS İÇERİĞİ
Program bir ayı kapsamaktadır. Öğrenciler teorik seminerlere katılır (Halk sağlığında temel ilk eve kavramlar, Türkiye?de sağlık örgütlenmesi, Yaşlı sağlığı, Eleştirel makale okuma , iş sağlığı, Meslek örgütlenmesi ve özlük hakları, Temel sağlık hizmetleri, Afetlerde sağlık hizmetleri yönetimi, toplumsal açıdan trafik kazaları, kadın sağlığı, toplumsal cinsiyet ve sağlık, Türkiye?de kanser kontrolü), uygulamalı olarak ilçe sağlık müdürlüğü, verem savaş dispanseri ve Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezinde uygulamalı eğitim alırlar. Halk sağlığı ile ilgili bir konuda bir seminer (derleme makalesi) hazırlar / halk sağlığı ile ilgili bir makale inceler / riskli gruplara sağlık eğitimi hazırlar ve sunarlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Prof. Dr. Recep Akdur. Sağlık Bilimlerinde Aras?tırma ve Tez Yapma Rehberi. Ankara, 2019 2. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara, 2015 3. Roger Detels, Martin Gulliford, Quarraisha Abdool Karim, and Chorh Chuan Tan. Oxford Textbook of Global Public Health (6 ed.) Oxford University Press. 2020
4. HASUDER TürkiyeSağlıkRaporları http://halksagligiokulu.org/anasayfa/components/com_booklibrary/ebooks/TSR2014T.PDF 5. Türkiye Hastalık Yükü Çalışmaları http://ekutuphane.tusak.gov.tr/kitaplar/turkiye_hastalik_yuku_calismasi.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
70
Diğer
1
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ