Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEÇMELİ YOĞUN BAKIM (KORONER) TIP655 - 0 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İbrahim Haldun Müderrisoğlu
Profesör Doktor Serpil Eroğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yoğun bakımda sık görülen hayatı tehdit eden öncelikli durumların, gerçek hastada tanı ve tedavisini profesyonel davranışlar ile yapar.
2) Yoğun bakımda nadir görülen hayatı tehdit eden durumları, gerçek hastada tanıya yönlendirir.
3) Yoğun bakımda sık görülen hayatı tehdit eden öncelikli durumlarda, gerekli temel girişimsel işlemleri (hava yolu açıklığının sağlanması, oksijen tedavisi, idrar sondası ve nazogastrik sonda takılması, arteriyel kan örneği alınması, EKG çekilmesi, monitörizasyon vb.) gerçek hastada uygular ve diğer sağlık personeli ile etkin ekip çalışması yapar.
4) Yoğun bakımda sık görülen hayatı tehdit eden durumlarda, gerçek hastada gerekli olan ileri girişimsel işlemler hakkında bilgi sahibi olur ve yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERDolaşım solunum KUK dersleri
DERS TANIMIBu programda, koroner yoğun bakımda yatan erişkin hastaların monitörizasyonu, acil durumların tanınması ve yönetilmesi, gerektiğinde temel ve ileri yaşam desteği verme konusunda gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi için pratik uygulama temelli eğitim verilmektedir. Koroner yoğun bakımda bulunan hastalarda akut koroner sendromlar, kalp yetersizliği, şok, aritmiler, hipertansif aciller, sıvı-elektrolit replasmanı ve kardiyopulmoner resüsitasyon gibi konularda hasta başı vizitlerde konular tartışılarak gerekli pratik uygulamalar yapılmaktadır. Bu eğitim, kendi alanında deneyimli öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin denetiminde verilmektedir.
DERS İÇERİĞİKoroner yoğun bakım stajının öğrencilere, kritik hastayı tanınma, ilk müdahaleyi uygun bir şekilde yaparak hasta stabilizasyonunu sağlama, destek tedavilerini planlanma ve gerekli hallerde ilgili bölümlerden destek alma konularında pratik beceri kazandırmaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Braunwald'sHeartDisease: A Textbook of CardiovascularMedicine, 2-Volume Set 10th Editionby Douglas L. Mann MD (Author), Douglas P. Zipes MD (Author), Peter Libby MD PhD (Author), Robert O. Bonow MD MS (Author)
2. Albert R.K.,Slutsky A., Ranieri M., Takala J., Torres A. Klinik Yoğun bakım. MosbyElsevier, Çeviri editörü: Akpir K. Ve Tuğrul S. 2009, İstanbul Tıp Kitabevi
3. Marino'sThe ICU Book. Fifth Edition 2013
4. www.uptodate.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik10100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X     X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X