DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tıp Doktorluğu |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zeynep Kayhan Profesör Doktor Pınar Zeyneloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yoğun bakıma kabul edilen erişkin dahili ve cerrahi kritik hastaları tanıyabilir 2) Şok, sıvı tedavisi, elektrolit replasmanı, organ yetmezlikleri, mekanik ventilasyon ve kardiyopulmoner resüsitasyon gibi durumların yönetimine katılmak 3) Kritik hastaların medikal acil durumlarında temel yaklaşımı sağlamak
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | 1. Kritik Hastanın Özellikleri ve Değerlendirilmesi
2. Yoğun Bakıma Hasta Kabul İlkeleri
3. Yoğun Bakım Skorları
4. Yoğun Bakımda Etik Sorunlar
5. Sepsis
6. ARDS
7. Akut Böbrek Hasarı, Renal Replasman Tedavileri
8. Ritm Bozuklukları
9. Yoğun Bakımda Metabolik Sorunlar
10. Temel ve İleri Yaşam Desteği
11. Beyin Ölümü
12. Yoğun Bakımda Monitörizasyon Yöntemleri
13. Yoğun Bakımda Uygulanan İnvaziv Girişimler: İnvaziv arter kateterizasyonu, Santral ven kateterizasyonu, Torasentez, Parasentez
14. Yoğun Bakımda Ultrasonografi Kullanımı
15. Kalp Debisi Ölçüm Yöntemleri
16. Elektrolit İmbalansı
17. Solunum Yetmezliği
18. Oksijen Uygulamaları
19. Mekanik Ventilasyon Yöntemleri
|
DERS TANIMI | Bu program yoğun bakım temel ilkelerini anlama ve acil durumların tanınması ve yönetimini içerir. Dahili ve cerrahi kritik hastalarda şok, sıvı tedavisi, elektrolit replasmanı, organ yetmezlikleri ve kardiyopulmoner resüsitasyon gibi konular hasta başı vizitlerde tartışılarak gerekli uygulamalar yapılıyor. Teorik anlatımlar öğretim üyeleri tarafından gerçekleştirilirken pratik uygulamalar öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin denetiminde yapılıyor. |
DERS İÇERİĞİ | Öğrencilere yoğun bakım hastalarının ve acil durumların temellerini anlama, ele alma ve uygun tedavi ve uzmana yönlendirme konularında pratik beceri kazandırmaktır.
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Albert R.K., Slutsky A., Ranieri M., Takala J., Torres A. Klinik Yoğun bakım. Mosby Elsevier, Çeviri editörü: Akpir K. Ve Tuğrul S. 2009, İstanbul Tıp Kitabevi Marino's The ICU Book. Fifth Edition 2013 www.uptodate.com
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 50 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |