Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEÇMELİ (YOĞUN BAKIM (ANESTEZİYOLOJİ)) TIP653 - 0 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeynep Kayhan
Profesör Doktor Pınar Zeyneloğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yoğun bakıma kabul edilen erişkin dahili ve cerrahi kritik hastaları tanıyabilir
2) Şok, sıvı tedavisi, elektrolit replasmanı, organ yetmezlikleri, mekanik ventilasyon ve kardiyopulmoner resüsitasyon gibi durumların yönetimine katılmak
3) Kritik hastaların medikal acil durumlarında temel yaklaşımı sağlamak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER1. Kritik Hastanın Özellikleri ve Değerlendirilmesi 2. Yoğun Bakıma Hasta Kabul İlkeleri 3. Yoğun Bakım Skorları 4. Yoğun Bakımda Etik Sorunlar 5. Sepsis 6. ARDS 7. Akut Böbrek Hasarı, Renal Replasman Tedavileri 8. Ritm Bozuklukları 9. Yoğun Bakımda Metabolik Sorunlar 10. Temel ve İleri Yaşam Desteği 11. Beyin Ölümü 12. Yoğun Bakımda Monitörizasyon Yöntemleri 13. Yoğun Bakımda Uygulanan İnvaziv Girişimler: İnvaziv arter kateterizasyonu, Santral ven kateterizasyonu, Torasentez, Parasentez 14. Yoğun Bakımda Ultrasonografi Kullanımı 15. Kalp Debisi Ölçüm Yöntemleri 16. Elektrolit İmbalansı 17. Solunum Yetmezliği 18. Oksijen Uygulamaları 19. Mekanik Ventilasyon Yöntemleri
DERS TANIMIBu program yoğun bakım temel ilkelerini anlama ve acil durumların tanınması ve yönetimini içerir. Dahili ve cerrahi kritik hastalarda şok, sıvı tedavisi, elektrolit replasmanı, organ yetmezlikleri ve kardiyopulmoner resüsitasyon gibi konular hasta başı vizitlerde tartışılarak gerekli uygulamalar yapılıyor. Teorik anlatımlar öğretim üyeleri tarafından gerçekleştirilirken pratik uygulamalar öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin denetiminde yapılıyor.
DERS İÇERİĞİÖğrencilere yoğun bakım hastalarının ve acil durumların temellerini anlama, ele alma ve uygun tedavi ve uzmana yönlendirme konularında pratik beceri kazandırmaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlbert R.K., Slutsky A., Ranieri M., Takala J., Torres A. Klinik Yoğun bakım. Mosby Elsevier, Çeviri editörü: Akpir K. Ve Tuğrul S. 2009, İstanbul Tıp Kitabevi
Marino's The ICU Book. Fifth Edition 2013
www.uptodate.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik50100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X  
P8    X   X
P9  X   X   X