Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Adli olguları ayırt eder, bildirim raporu düzenler. 2) Ölüm tanısı koyar, ölüm nedeni, şekli, orjini, yeri ve zamanını belirler; ölüm belgesi düzenler. 3) Adli Amaçlı muayene yapar, canlıda ve ölüde travma bulgularını (mekanik, fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik), oluşum zamanı ve mekanizmalarını ayırt eder, olgu özelliklerini (Şiddet, cinsel saldırı, adli psikiyatri (hukuki ehliyet), travma,...), illiyet bağını belirleyerek rapor düzenler. 4) Eser delilleri toplar ve delil zincirini koruyarak laboratuvara/adli makamlara gönderir 5) Somut olguda sevk ve konsültasyon gereksinimini belirler 6- Tıp ve tıp dışı personelle (Savcı, polis, jandarma, mahkeme, sosyal hizmet...) yazılı, sözlü iletişim kurar. 6) Tıp ve tıp dışı personelle (Savcı, polis, jandarma, mahkeme, sosyal hizmet...) yazılı, sözlü iletişim kurar 7) Olay yeri ve poliklinik, klinikte multidisipline ekiple biyolojik delillerin toplanma sürecini yönetir 8) Olay yeri ve poliklinik, klinikte multidisipline ekiple biyolojik delillerin toplanma sürecini yönetir 9) Bilgisini günceller. Raporlarını güncel bilgi ve tekniklere, güncel yasal düzenlemelere dayalı olarak düzenler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sık görülen adli olgularda hastanın uygun şekilde yönlendirilmesini sağlamak, sık tıbbi işlemleri uygulamak ve karmaşık işlemler için hastayı yönlendirmek amacı ile buna yönelik olgu tartışmaları ve beceri eğitimlerinin olduğu bir klinik uygulama kuruludur.
DERS İÇERİĞİ
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Teorik ders, Olgu Temelli Değerlendirme (OTD), Girişimsel Beceri Geri bildirimi (GBG), Öğrenci Polikliniği (ÖP), Öğrenci Viziti (ÖV)
Theoritical course, Case Base (OTD), Girişimsel Beceri Geri bildirimi (GBG), Öğrenci Polikliniği (ÖP), Öğrenci Viziti (ÖV)
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
"1. Değerlendirme amaçları:
Formatif ve summatif
2. Ölçme araçları:
Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav.
3. Değerlendirme ölçütü:
a. Formatif (%5)
b. Summatif (%95)
b1. Kuramsal (%50)
b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)"
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ