Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sık görülen genel cerrahi ve kas-iskelet sistemi hastalığı olan gerçek hastada tanı koyar, tedavi planı yapar. 2) Sık görülen genel cerrahi ve kas-iskelet sistemi hastalığı semptomların gerçek hastada ayırıcı tanısını yapar. 3) Nadir görülen genel cerrahi ve kas-iskelet sistemi hastalığı olan gerçek hastayı uygun şekilde yönlendirir. 4) Sık tıbbi işlemleri gerçek hastada uygular. 5) Nadir uygulanan tıbbi girişimler için gerçek hastayı uygun şekilde yönlendirir. 6) Genel cerrahi ve kas-iskelet sistemi hastalığı semptomu olan bir hastada ayırıcı tanı için sistematik yaklaşır ve ilgili literatürü tarar. 7) Cerrahi ve kas iskelet sistemi hastalığı olan hastalarda acil durumları tanımlar, nadir görülen ve/veya komplike durumlarda tanı ve tedaviyi yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sık görülen genel cerrahi ve kas-iskelet sistemi hastalıklarına doğru tanı koyarak tedavi vermek, nadir görülen hastalıklarda hastanın uygun şekilde yönlendirilmesini sağlamak, acil durumları tanımlayarak tanı ve tedaviyi yönlendirmek, sık tıbbi işlemleri uygulamak ve karmaşık işlemler için hastayı yönlendirmek amacı ile bu hastalıklara yönelik olgu tartışmaları ve beceri eğitimlerinin olduğu bir klinik uygulama kuruludur.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.
Her biri farklı semptom paketlerinden oluşan toplam 11 "task" halinde yürütülür. Bu "task"lar dahilindeki semptomlar ilgili branş/branşlar tarafından işlenir.
2.
Bu "task"lar:
3.
1. Bel, sırt, boyun ağrısı
4.
2. Eklem ağrısı/şişliği/ Eklemlerde hareket kısıtlılığı / Hareket bozuklukları / Sabah tutukluğu
5.
3. Kas güçsüzlüğü, Kas-İskelet sistemi ağrıları (ekstremite ağrısı ve yumuşak doku), Kramp, Kronik Ağrı, Omuz Ağrısı
Teorik ders, Olgu Temelli Değerlendirme (OTD), Girişimsel Beceri Geri bildirimi (GBG), Öğrenci Polikliniği (ÖP), Öğrenci Viziti (ÖV)
Theoretical Lecture, Case Based Learning, Skill Training, Outpatient Care Training Activity, Inpatient Care Training Activity
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
"1. Değerlendirme amaçları:
Formatif ve summatif
2. Ölçme araçları:
Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav.
3. Değerlendirme ölçütü:
a. Formatif (%5)
b. Summatif (%95)
b1. Kuramsal (%50)
b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)"
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ