Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NÖROPSİKİYATRİ TIP530 Dönem V 0 + 10 18

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI3
YARIYILDönem V
AKTS18
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Nesibe Deren Özcan
Profesör Doktor Ayşe Ebru Abalı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sık görülen nöropsikiyatrik hastalığı olan gerçek hastada tanı koyar, tedavi planı yapar.
2) Sık görülen nöropsikiyatrik semptomların gerçek hastada ayırıcı tanısını yapar
3) Nadir görülen nöropsikiyatrik hastalığı olan gerçek hastayı uygun şekilde yönlendirir.
4) Nöropsikiyatrik sistemin sık görülen tıbbi işlemlerini ve girişimleri gerçek hastada uygular.
5) Nadir uygulanan tıbbi işlemler ve girişimler için gerçek hastayı uygun şekilde yönlendirir.
6) Nöropsikiyatrik semptomu olan bir hastada ayırıcı tanı için sistematik yaklaşır, ilgili literatürü tarar ve kanıta dayalı uygulama yapar
7) Nöropsikiyatrik hastalığı olan hastalarda acil durumları tanımlar, nadir görülen ve/veya komplike durumlarda tanı ve tedaviyi yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISık görülen nöropsikiyatrik hastalıklara doğru tanı koyarak tedavi vermek, nadir görülen hastalıklarda hastanın uygun şekilde yönlendirilmesini sağlamak, acil durumları tanımlayarak tanı ve tedaviyi yönlendirmek, sık tıbbi işlemleri uygulamak ve karmaşık işlemler için hastayı yönlendirmek amacı ile bu hastalıklara yönelik olgu tartışmaları ve beceri eğitimlerinin olduğu bir klinik uygulama kuruludur.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.Her biri farklı semptom paketlerinden oluşan toplam 12 "task" halinde yürütülür.
2.Bu "task"lar dahilindeki semptomlar ilgili branş/branşlar tarafından işlenir. Bu "task"lar:
3.Ajitasyon(Erişkin), Agresyon (sinirlilik), İntihar Düşüncesi, Anksiyete Baş dönmesi, İşitme Bozukluğu, Tinitus, Denge / hareket ile ilgili sorunlar
4.Başağrısı
5.Bilinç değişiklikleri, Gerçeği değerlendirme sorunları, Unutkanlık
6.Duygudurum değişiklikleri, Uyku değişiklikleri, İştah Bozuklukları, Cinsel işlev sorunları
7.Enürezis, Fekal inkontinans, Konuşma bozuklukları (afazi, disfazi, dizartri, kekemelik, vb), Parestezi,Parezi, paralizi, Hareket Bozuklukları
8.Ense Sertliği, Konvülzüyonlar
9.Dikkat eksikliği, Hiperaktivite
10.Çift görme, Görme bozukluğu/kaybı, Pitozis, Pupil değişiklikleri, Şaşılık
11.Göz kuruluğu, Kırmızı Göz
12.Üriner İnkontinans
13.Bel ve sırt ağrısı, Kas güçsüzlüğü, Boyun ağrısı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Önerilen Kaynaklar:
Kanski Clinical Ophthalmology
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Prof. Dr. Orhan Öztürk, Editör Prof. Dr. Aylin Uluşahin
Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Aynur Pekcanlar AKay
Adams and Victor's Principles of Neurology 11th Edition Allan H. Ropper, Martin A. Samuels
Adams and Victor's Principles of Neurology Türkçe Çeviri Editör : Murat Emre
Youmans And Wins Neurosurgery Textbook 7th edition "
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTeorik ders, Olgu Temelli Değerlendirme (OTD), Girişimsel Beceri Geri bildirimi (GBG), Öğrenci Polikliniği (ÖP), Öğrenci Viziti (ÖV) Theoretical Lecture, Case Based Learning, Skill Training, Outpatient Care Training Activity, Inpatient Care Training Activity
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ"1. Değerlendirme amaçları: Formatif ve summatif 2. Ölçme araçları: Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav. 3. Değerlendirme ölçütü: a. Formatif (%5) b. Summatif (%95) b1. Kuramsal (%50) b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)"
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X     X  
P4  X   X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X   X