Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TIBBİ ETİK TIP415 Dönem IV 0 + 1 1

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI2
YARIYILDönem IV
AKTS1
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Özlem Turhan İyidir
Doçent Doktor Tuba Erdoğan
Doçent Doktor Rifat Vedat Yıldırım
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hekimlik mesleğinin sadece hastalığı algılayıp, tedavi etmekten ziyade hastayı (biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan) bir bütün olarak algılamak ve ele almak olduğu duyarlılığına erişirler.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBirincil amaç bilgi ve becerisinin yanı sıra hem kendi değerlerinin hem de toplumun ve özellikle sorumlu olduğu hastalarına ait değerlerin farkında olabilen hekimler yetiştirmektir. Ayrıca öğrencilere klinik etik çerçevesinde, hekimlik mesleğinin yürütülmesi esnasında karşılaşılan karmaşık ve çok boyutlu etik ikilemler ve bu etik ikilemler karşısında hekimin tutum ve davranışlarını belirlemede yardımcı etik kuramların öğretilmesi amaçlanmaktadır.Bu amaçlar doğrultusunda etik ilkeler ve yaklaşımlar, aydınlatılmış onam ve etik bildirgeler konuları işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİAydınlatılmış onam, etik vaka analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. UNESCO, Tıp Öğrencileri ve Hekimler için Örneklerle Aydınlatılmış Onam ( Informed Consent with Samples for Medical Students and Physicians ). Ed : Carmi A., Çev : Arda B, Civaner M, Kavas MV, Özgönül L, Ankara Üniversitesi Yayınevi, 2011
2. Beauchamp TL, Childress JF (2017) Biyomedikal Etik Prensipleri (Çeviren: M. Kemal Temel). Yedinci Edisyon, BETİM Kitaplığı
3. Türk Tabipleri Birliği Etik Bildirgeleri (2020) Eylül 2020, Ankara, Türk Tabipleri Birliği Yayınları https://www.ttb.org.tr/kutuphane/etikbildirgeler2020.pdf
4. Doğan H (2010). Tıp Etiğinde Kliniğe Geçiş. Sağlıklı Kararlar için Pratik Bir Rehber. Yüce Yayım, İstanbul.
5. Oğuz NY, Tepe H, Büken NÖ, Kucur DK (2005). Biyoetik Terimleri Sözlüğü, Türkiye Felsefe Kurumu, 1. Basım, Ankara.
6. Klinik Etik (2001). Editörler: Demirhan AE, Oğuz Y, Elçioğlu Ö, Doğan H. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
7. Çağdaş Tıp Etiği (2003). Editörler: Demirhan AE, Öncel Ö, Aksoy Ş. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
8. Engelhardt DV (2018). Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik, Araştırmadan tedaviye Tıp Dallarının Yelpazesi. Çev: Namal A. 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
9. Ertin H (2020) Modern Tıp ve Etik. Beşikçizade Tıp ve İnsani Bilimler Merkezi, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTeorik ders, pratik uygulama Therotical and practical
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ Geçiş notu 60'tır. Değerlendirme ölçütü: ödev
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2  X
P3 
P4 
P5  X
P6 
P7  X
P8 
P9  X