Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk sağlığı ve hastalıklarında sağlıklı çocuğun büyüme-gelişme, aşılama, beslenme açısından izleyebilmelidir. 2) Çocukluk çağı hastalıklarından korunma yöntemlerini bilmeli ve sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavi planını yapabilmelidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu program çocuk sağlığını koruma ve çocuk sağlığı hastalıklarını tedavi ilkelerine odaklanır. Çocuk sağlığının korunmasında önemli rol oynayan beslenme, aşılama, büyüme ve gelişmenin izlenmesinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Çocuk hastaların muayenesi ve klinik izlemine ilişkin pratik eğitim, çeşitli pediatrik belirti bulgular ve yaşa göre bulguların değişimi gözden geçirilecektir. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır.
1. Nelson Essentials of Pediatrics (2019). Editörler: Karen J. Marcdante MD and Robert M. Kliegman MD 2. Rudolph's Pediatrics, 23rd Edition (2018). Yazarlar :Mark W. Kline, Susan M. Blaney, Angelo P. Giardino,Jordan S. Orange, Daniel J. Penny, Gordon E. Schutze, Lara S. Shekerdemian, Abraham M. Rudolph, Colin D. Rudolph,Mc Graw Hill Company. 3. Netter?s Pediatrics (2011). Editörler: Florin, Todd A., MD
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
1-Teorik dersler
2-Klinik pratik uygulamalar olgu temelli değerlendirmeler (OTD), girişim ve beceri geri bildirimleri (GBG), vizit ve poliklinikler
Theoretical lessons, Case based learning (CBL),
Interventional skill feedback, student clinics and patient visits.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
"1. Değerlendirme amaçları:
Formatif ve summatif
2. Ölçme araçları:
Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav.
3. Değerlendirme ölçütü:
a. Formatif (%5)
b. Summatif (%95)
b1. Kuramsal (%50)
b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)"
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ