Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI TIP413 Dönem IV 0 + 11 17

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI2
YARIYILDönem IV
AKTS17
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Özlem Turhan İyidir
Profesör Doktor Sıdıka Esra Baskın
Profesör Doktor Fatma Burcu Belen Apak
Profesör Doktor Ebru Koca
Doçent Doktor Tuba Erdoğan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk sağlığı ve hastalıklarında sağlıklı çocuğun büyüme-gelişme, aşılama, beslenme açısından izleyebilmelidir.
2) Çocukluk çağı hastalıklarından korunma yöntemlerini bilmeli ve sık görülen çocukluk çağı hastalıklarının tanı ve tedavi planını yapabilmelidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu program çocuk sağlığını koruma ve çocuk sağlığı hastalıklarını tedavi ilkelerine odaklanır. Çocuk sağlığının korunmasında önemli rol oynayan beslenme, aşılama, büyüme ve gelişmenin izlenmesinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Çocuk hastaların muayenesi ve klinik izlemine ilişkin pratik eğitim, çeşitli pediatrik belirti bulgular ve yaşa göre bulguların değişimi gözden geçirilecektir. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı?nın temel konuları teorik dersler şeklinde anlatılacak, ancak eğitim ağırlıklı olarak, hasta senaryo çözümlemeleri ve hasta başı uygulamaları ile yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.Hafta: Pediatride öykü alma, Anemi, Elektrokardiyografi, Tekrarlayan Ateş Sendromları, Aritmi, Pnömoni, Immunizasyon,
2.Hafta: Konjenital Kalp Hastalığı, Hepatitler, Kistik Fibrozis, Hipertansiyon, Raşitizm, İmmün Yetmezlik
3.Hafta: Baş-Boyun, Genitoüriner Sistem Muayenesi, Yenidoğan Muayenesi, Büyüme-Gelişme Muayenesi,
4.Hafta: Kardiak Muayene, Adölesan Muayenesi, Nörolojik Muayene,
5.Hafta: Çocukluk Çağında Diabetes Mellitus, Solunum Sistemi Muayenesi, Epilepsi,
6.Hafta: Artrit, Batın Travması, Yenidoğanda İntestinal Obstrüksiyon, Öksürük, Şok, Enürezis,
7.Hafta: Yabancı Cisim Aspirasyonu, Metabolik Tarama Testleri, Sıvı ve Elektrolit Bozuklukları, Toraks Travması,
8.Hafta: Hipertansiyon, İnvajinasyon, Üst Solunum Yolu Enfeksiyonu, İhmal-İstismar, Karın Ağrısı, Astım, Hematüri,
9.Hafta: Zehirlenmeler, Kardiyak Sorunların Değerlendirilmesi, Yenidoğan Sorunları,
10.Hafta: Hipoglisemi, Topuk Kanı Alma, Ödem, İdrar Analizi,
11.Hafta: Hışıltılı Solunum, Hipofiz Bozuklukları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Nelson Essentials of Pediatrics (2019). Editörler: Karen J. Marcdante MD and Robert M. Kliegman MD
2. Rudolph's Pediatrics, 23rd Edition (2018). Yazarlar :Mark W. Kline, Susan M. Blaney, Angelo P. Giardino,Jordan S. Orange, Daniel J. Penny, Gordon E. Schutze, Lara S. Shekerdemian, Abraham M. Rudolph, Colin D. Rudolph,Mc Graw Hill Company.
3. Netter?s Pediatrics (2011). Editörler: Florin, Todd A., MD

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ1-Teorik dersler 2-Klinik pratik uygulamalar olgu temelli değerlendirmeler (OTD), girişim ve beceri geri bildirimleri (GBG), vizit ve poliklinikler Theoretical lessons, Case based learning (CBL), Interventional skill feedback, student clinics and patient visits.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ"1. Değerlendirme amaçları: Formatif ve summatif 2. Ölçme araçları: Yapılandırılmış sözlü, kuramsal sınav. 3. Değerlendirme ölçütü: a. Formatif (%5) b. Summatif (%95) b1. Kuramsal (%50) b2. Yapılandırılmış Sözlü (%45)"
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3   
P4   
P5  X   X
P6   
P7  X   X
P8   
P9  X   X