Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK YÖNETİMİ TIP410 Dönem IV 0 + 5 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI2
YARIYILDönem IV
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Özlem Turhan İyidir
Profesör Doktor Ebru Koca
Doçent Doktor Tuba Erdoğan
Doktor Öğretim Üyesi Elif Durukan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık ve hastalıkla ilgili olayların çıktılarını hız, oran, orantı şeklinde sunar.
2) Epidemiyolojik araştırmalardan elde edilen ölçütleri hesaplar ve bu ölçütleri kullanarak bölgesel/ulusal sağlık düzeyini değerlendirir ve karşılaştırmalar yapar.
3) Bulaşıcı ve kronik hastalıkların toplum sağlığı açısından önemini açıklar.
4) Sağlık sistemlerini tanımlar ve sağlığı geliştirme ilkelerini açıklar.
5) Toplum sağlığı yönünden önemli sorunları belirler ve sorunlarına yönelik çözüm önerilerini tartışır.
6) Doğru biçimde hasta-hekim iletişimi kurar.
7) Genel sistemik öykü alır, özgeçmiş - soygeçmiş ve sistem sorgusu yapar.
8) Bütüncül yaklaşımın ne olduğunu açıklar ve uygulayabilir.
9) Her türlü danışmalık (Aile ve aile planlaması, adolesan, tütün, kanser tarama, genetik danışmalığı? gibi) verir.
10) Hasta muayene ve girişimsel müdahaleleri yapar, hastaya acil müdahale kriterlerini uygular.
11) İlaç uygulama yöntemleri ve hazırlığı yapar.
12) Hekimlik mesleğini uygularken tabi olduğu kuralları açıklar, bu kuralların hukuk sistemi içindeki yerini tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI"Sağlık Yönetimi, öğrencilerin halk sağlığı kavramlarını ve uygulama ilkelerini öğrenmeleri ve analiz etmeleri; kendi amaçlarına yönelik araştırma planlama, uygulama ve sonuçlandırabilmeleri için gerekli bilgi donanımını kazanmaları; öğrencilerin klinik etik konuları, araştırma ve yayın etiği konusunda bilgilenmeleri; tıbbi uygulamaları sırasında etik, hukuki ve tıbbi teknik açısından kurallara tabi olduklarını ve uygulamalarında kuralları gözetmeleri gerektiği konusunda farkındalık geliştirmeleri; genel klinik uygulamalar konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarnıı amaçlamaktadır. Hasta ile birebir karşılaşacak olan öğrencilerin, hastanede çalışma gerekliliklerini, hastaya yaklaşımı, muayene etme ve danışmanlık verme ilkelerini, hasta karşılama ve sevk yönetimini teorik dersler şeklinde anlatılmakta; hastaya klinik yaklaşım, bakım eğitimi verme ve basit uygulamalar pratik uygulama eğitimleri ile verilmektedir. "
DERS İÇERİĞİ
KONULAR
1.Toplam 5 hafta sürmekte olan eğitimde, tüm gruba teorik dersler her hafta anlatılmakta ve her haftanın son eğitim günü pratik dersler yapılmaktadır.
2.Bu derste sağlık yöntemi ve kliniğe giriş uygulamaları hakkında bilgi aktarılmaktadır. Öğrencilere Türkiye ve Dünyadaki halk sağlığı problemlerine yönelik çözüm önerileri geliştirebilmeleri için bilgi ve becerilerini arttırmaya yönelik olarak halk sağlığı kavramları ve uygulama ilkeleri detaylı olarak aktarılır; Türkiye ve Dünyadan örneklerle karşılaştırmalı değerlendirmeler yapılır. Sağlık alanında kullanılan araştırma yöntemleri öğretilir. Genel olarak hastaya bütüncül yaklaşabilme öğretilir. Uygulamalı olarak hastaya acil müdahale, genel sistemik öykü alabilme, özgeçmiş - soygeçmiş ve sistem sorgusu, ilaç uygulama yöntemleri ve hazırlığı, hasta muayenesi ve girişimsel müdahaleler, biyokimyasal tanı testlerinin değerlendirilesi, antibiyotik kullanım ilkeleri, sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlar ve korunma ilkeleri öğretilir. Klinikte karşılaşılabilecek temel etik sorunları kavrama, adlandırma ve çözüm yollarına dair fikir üretmeye yönelik etik konular aktarılır. Tıbbi uygulamalarda hata kaynakları, hatalı uygulamalar olgu örnekleriyle irdelenir. Tıp literatürü veri tabanları ve bilgiye erişim, klinik veri sistemleri, elektronik sağlık kayıtları ve tele tıp uygulamaları hakkında bilgi aktarılır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"1. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara, 2015.
2. Roger Detels, Martin Gulliford, Quarraisha Abdool Karim, and Chorh Chuan Tan. Oxford Textbook of Global Public Health (6 ed.) Oxford University Press. 2020.
3. Prof. Dr. Recep Akdur. Sağlık Bilimlerinde Aras?tırma ve Tez Yapma Rehberi. Ankara, 2019.
4. Epidemiology For Public Health Practice, Editörler: Robert H. Firiis, Thomas A Sellers. Jones and Barlett Publishers, London,2009.
5. Rakel Textbook of Family Medicine 9th Edition.
6. Current Diagnosis & Treatment in Family Medicine 5th Edition.
7. Hekimlik Meslek Etiği Kuralları, Türk Tabipler Birliği Yay., 2012.
8. Pribilla O., ?Hukuk İle Etik Arasında Hekim?, in Dietrich v. Engelhardt, ed., Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik ( Nobel Tıp Kitabevleri,2001).
9. Thomas Mappes, David Degrazia (2000): Biomedical Ethics. Mc Graw-Hill / Humanities. 5.ed.
10. https://www.uptodate.com
11. Mandell, Douglas, and Bennett's principles and practice of infectious diseases 8 th ed: Elsevier; 2018.
"
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTeorik ders, GBG Theoretical course, Interventional skills feedback
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ"Dersin geçiş notu 60'tır. 1. Değerlendirme amaçları: Formatif ve summatif 2. Ölçme araçları: Pratik sınav. 3. Değerlendirme ölçütü: a. Formatif (%5) b. Summatif (%92) c. Pratik sınav (%3)"
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12
P1  X   X   X   X   X   X       X   X   X   X
P2      X   X   X         X       X
P3  X   X       X         X      
P4        X   X               X
P5                       
P6            X   X   X   X      
P7            X       X      
P8                       
P9                  X