Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÜROGENİTAL SİSTEM TIP340 Dönem III 0 + 138 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI2
YARIYILDönem III
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kadın hastalıkları (normal menstrüasyon, menstrüasyon anormallikleri, hirşutizm, infertilite, endometriozis, menopoz, menopoz komplikasyonları, benign ve malign meme hastalıkları, jinekolojik enfeksiyonlar ve pelvik inflamatuvar hastalık, kadın genital organlarının benign hastalıkları, jinekolojik kanserler, pelvik relaksasyon, cinsel işlev bozuklukları) ile ilgili önemli epidemiyolojik özellikleri, patofizyolojiyi, karakteristik semptom, fizik muayene ve laboratuvar bulgularını ve esas tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olurlar.
2) Gebelik süreci ve doğum bilgisi ile ilgili olarak, doğum kontrolü, gebelik endokrinolojisi, normal gebelik sürecine ait fizyolojik değişiklikler, gebelik immünolojisi, normal doğum eylemi, ektopik gebelik, riskli gebelikler, gestasyonel diabet, tekrarlayan bebek kayıplarında immünolojik mekanizmalar, intrauterin büyüme geriliği, sorunlu doğum ve doğum travması konularını biliyor olacaklardır. Normal seyrinde devam eden gebeliğin ve gebenin takibini yapabileceklerdir.
3) Erişkin yaş grubunun ve çocukluk döneminin nefrolojik hastalıklarının (hematüri, proteinüri, nefritik sendrom, nefrotik sendrom, akut böbrek yetmezliği, kronik böbrek yetmezliği, glomerüler hastalıklar, tubulointerstisyel hastalıklar, sıvı-elektrolit denge bozuklukları, asit-baz denge bozuklukları, renal kistik hastalıklar, renal transplantasyon, renal ve renovasküler sekonder hipertansiyon) epidemiyolojik özelliklerini, risk faktörlerini, patogenezlerini, klinik ve laboratuvar özelliklerini ve tedavi yaklaşımlarını bilir hale geleceklerdir.
4) Çocuk ve erişkin hastalarda izlenen ürolojik sorunların (fimozis, parafimozis, inmemiş testis, renal gelişim anormallikleri, hidrosel, testis torsiyonu, hipospadias, epispadias, varikosel, üriner sistem taş hastalığı, üriner obstrüksiyon/retansiyon, üriner sistemin benign lezyonları, infertilite, üriner sistem enfeksiyon hastalıkları, benign prostat hipertrofisi, üriner inkontinans, ürüner sistem malign neoplazmları, cinsel işlev bozuklukları) epidemiyolojik özelliklerini, semptomlarını, fizik muayene bulgularını, laboratuvar anormalliklerini ve acil tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olurlar ve gerektiğinde sevk sürecini başlatacak donanıma sahip hale gelirler.
5) Yenidoğan döneminin önemli ve sık rastlanan medikal ve cerrahi sorunlarını tanıyabilir, acil tedavilerini yönetebilir ve genel tedavi prensiplerini bilirler.
6) Kadın ve erkek genital organlarının, böbreklerin ve üriner sistemin ve memenin, genetik, gelişimsel, enfeksiyöz, immünolojik ve neoplastik hastalıklarının mikroskobik ve makroskobik morfolojik özelliklerini öğrenmiş olurlar ve bu morfolojik bulgularla hastalıkların klinik ve laboratuvar özellikleri arasındaki bağlantıları doğru şekilde kurabilirler.
7) Gonadal endokrin fonksiyonları, gonadal hormon reseptörlerini, önemli reseptör sonrası sinyal iletim yolaklarını ve bu reseptörleri etkileyen doğal/sentetik ajanları öğreneceklerdir. Üriner sistemde etkisi olan, aralarında diüretiklerin, sıvı-elektrolit ve asit-baz denge bozukluklarının tedavisinde kullanılan ajanların da bulunduğu ilaçların, farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, moleküler etki mekanizmalarını, olası istenmeyen ve toksik etkilerini biliyor olacaklardır.
8) Üriner sistem hastalıkları, kadın ve erkek genital sistem hastalıkları ve meme hastalıklarının görüntülemesinde kullanılan radyolojik ve sintigrafik yöntemleri, endikasyonlarını, seçilme nedenlerini ve sınırlamalarını biliyor olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKlinik öncesi dönemde temel morfolojik, fizyolojik, moleküler ve mikrobiyolojik bilgilere sahip hale gelmiş Hekim adayına, erkek ve kadın ürogenital sistemlerinin ve yenidoğan yaş grubundaki bebeklerin medikal ve cerrahi sorunlarını ilgilendiren temel klinik (özellikle semiyoloji), patolojik ve farmakolojik bilgilerin aktarılmasını hedefleyen ders kurulu.
DERS İÇERİĞİÇocukluk döneminin ve erişkin yaş grubunun nefroloji ve üroloji ile ilgili sorunları, çocuk yaş grubunda cerrahi sorunlar, erişkin kadında jinekolojik sorunlar, normal gebelik ve gebeliğe ait sorunlar ve bu başlıklarla ilgili patoloji ve farmakoloji.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDÜNDAR Munis, Tıbbi Genetik ve Klinik Uygulamaları, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2016.
NUSSBAUM Robert L., MCINNES Roderick R., WILLARD Huntington F., Thompson & Thompson Genetics in Medicine, Elsevier, Philadelphia, 2016.
ELÇİN Y. Murat, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2013.
RODWELL Victor W., BENDER David A., BOTHAM Kathleen M., KENNELLY Peter J., WEIL P. Anthony, Harper?s Illustrated Biochemistry, Lange, New York, 2018.
ARINCI Kaplan, ELHAN Alaittin, Anatomi, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2020.
DRAKE Richard, VOGL A. Wayne, MITCHELL Adam W.M., Gray?s Anatomy for Students, Elsevier, Philadelphia, 2019.
US A. Dürdal, BAŞUSTAOĞLU Ahmet, Temel Tıbbi Mikrobiyoloji, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2018.
MURRAY Patrick R., ROSENTHAL Ken S., PFALLER Michael A., Medical Microbiology, Elsevier, Philadelphia, 2016.
TUZLALI Sıtkı, GÜLLÜOĞLU Mine, Robbins Temel Patoloji, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2020.
KUMAR Vinay, ABBAS Abul K., ASTER Jon C., Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease, Elsevier Saunders, Philadelphia, 2015.
KAYAALP S. Oğuz, Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Pelikan Yayınları, Ankara, 2019.
BRUNTON Laurence L., HILAL-DANDAN Randa, KNOLLMANN Björn C., Goodman & Gilman?s The Pharmacological Basis of Therapeutics, McGraw Hill, New York, 2018.
PAPADAKIS Maxine A., MCPHEE Stephen J., RABOW Michael W., Current Medical Diagnosis & Treatment, Lange, New York, 2019.
MSD Manual Professional Edition,
https://www.msdmanuals.com/professional.
SAYEK İskender, ÖZMEN M. Mahir, Temel Cerrahi El Kitabı, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2009.
BRUNICARDI F. Charles, Schwartz?s Principles of Surgery, McGraw Hill, New York, 2014.
GÜNALP Serdar, YÜCE Kunter, Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
ARULKUMARAN Sabaratnam, LEDGER William, DENNY Lynette, DOUMOUCHTSIS Stergios, Oxford Textbook of Obstetrics and Gynaecology, Oxford University Press, Oxford, 2020.
YURDAKÖK Murat, Nelson Pediatrinin Temelleri, Güneş Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016.
KLIEGMAN Robert M., GEME Joseph ST., Nelson Textbook of Pediatrics, Elsevier, Philadelphia, 2019.
KAZANCI Gürkan, Smith ve Tanagho Genel Üroloji, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer (Uygulama-Alıştırma)
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİGeçme notu 100 tam puan üzerinden en az 60 puandır. Kurul notu belirlenirken, formatif sınav(lar), summatif sınav, mesleki beceri ve uygulamalar sınavı ve (yapıldıysa) mesleki İngilizce sınavı notları birlikte değerlendirilir.
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X   X   X   X   X  
P2  X   X   X   X   X   X   X  
P3  X   X   X   X   X   X   X  
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9  X   X   X   X   X   X   X