Anasayfa  »  Tıp Fakültesi »  Tıp Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KAN VE LENF TIP248 Dönem II 0 + 68 4,5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTıp Doktorluğu
DERSİN YILI1
YARIYILDönem II
AKTS4,5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kandaki her bir elemanın yapısını ve fonksiyonunu isimlendirip açıklayabilir
2) Hematopoietik kök hücreleri isimlendirebilir ve kemik iliğindeki kan hücrelerinin oluşumunu tanımlar
3) Trombositlerin ve çeşitli plazma proteinlerinin rolleri de dahil olmak üzere pıhtı oluşum mekanizmalarını sıralayabilir
4) Kan yaymasındaki hücreleri adlandırabilir
5) Lenfoid sistemin hücre, doku ve organ seviyelerinde işlevlerini söyleyebilir
6) Hücresel ve humoral bağışıklığı ayırt edebilir
7) Lenfosit farklılaşmasını, aktivasyonunu ve aşırı duyarlılık reaksiyonlarını tanımlayabilir
8) Vücuttaki lenfatik damarların dağılımını anlatabilir
9) Bağışıklık sistemi ile ilgili genetik mekanizmaları açıklayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEREğitim yılı ders programının bütünü
DERS TANIMIAnatomi, Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, İmmünoloji, Tıbbi Biyokimya ve Tıbbi Genetik Anabilim Dalları bu derse katkıda bulunur. Kan ve lenfatik sistem ile ilgili temel kavramları, hücreleri, yapıları ve mekanizmaları kapsar.
DERS İÇERİĞİBu ders kurulu, Anatomi, Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, İmmünoloji, Tıbbi Biyokimya ile Tıbbi Genetik Ana Bilim Dallarının işbirliğiyle yürütülmektedir. Kandaki her elemanın adı, yapısı ve işlevi anlatılmaktadır.Hematopoietik kök hücreler ve kemik iliğindeki kan hücrelerinin oluşumu anlatılmaktadır. Trombositlerin ve çeşitli plazma proteinlerinin rolleri de dahil olmak üzere pıhtı oluşum mekanizmaları anlatılmaktadır.Kan grupları, kan transfüzyonu ve ilgili kavramlar anlatılmaktadır.Lenfoid sistemi oluşturan lenfoid hücrelerin, doku ve organların adları, yerleri ve işlevleri açıklanmaktadır.Antijen, antikor, kompleman, MHC molekülleri, sitokinler, lenfosit farklılaşması, hücresel / humoral bağışıklık ve aşırı duyarlılık reaksiyonları anlatılmaktadır.Aşılar ve serolojik testler hakkında bilgi verilir.Derslere uygun olarak teorik bilgileri güçlendirmek için laboratuvar ortamında pratik çalışmalar yapılmaktadır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Sancak B, Cumhur M (2008) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: MetuPress
2. Netter FH (2008) Atlas of Human Anatomy Çeviri Editörü: Prof. Dr. Meserret Cumhur Nobel Tıp Kitabevleri Ankara
3. Berne RM, Levy MN, Koeppen BM, Staton AB.(2008) Fizyoloji 5.Baskı Çeviri: Türk Fizyolojik Bilimler Derneği. Öncü Basım Evi.
4. Cooper GM (2000) The Cell: A MolecularApproach, 2nd Ed. SinauerAssociatesInc. Sunderland USA.
5. Kıerszenbaum AI, çev. ed. Ramazan Demir, (2006), Histoloji ve Hücre Biyolojisi, 1. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara.
6. Ross MH, Pawlina W, çev. ed. Barış Baykal, (2014), Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, 1. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara.
7. Roitt I, Brotoff J, Male D. (2001) ?Immunology? Sixthedition, MosbyInc, Missouri USA.
8. Halliwell B, Gutteridge JMC,(2002), FreeRadicals in BiologyandMedicine. Third Edition, Oxford UniversityPress
9. Nussbaum RL, McInnes RR, Willard HF, Thompson MW (2016) Thompson&Thompsongenetics in medicine, 8th Edition. Philadelphia: Saunders/Elsevier.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİKuramsal Sınav (%77), Pratik Sınav (%8), Modül Sınavları (10), Mesleki İngilizce Sınavı (%5)
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P2                 
P3  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P4                 
P5  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P6                 
P7                 
P8                 
P9  X   X   X   X   X   X   X   X   X