Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nanoteknolojik yaklaşımların, terapötik ajanların taşımasındaki rolünü kavrar. 2) Nanoteknoloji temelli moleküler görüntüleme tekniklerini öğrenir. 3) Biosensing ve tanı yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Nanoteknoloji yaklaşımlarının doku mühendisliğindeki rolünü öğrenir. 5) Nanoparçacıkların klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Nanoteknoloji, Biyomalzeme, Doku Mühendisliği
DERS TANIMI
Bu derste, terapötik ajanların taşınması, doku mühendisliği ve biyosensing/tanı teknikleri dahil olmak üzere tıp ve sağlık hizmetleri alanlarında nanoteknolojinin etkisine odaklanacaktır. Ayrıca, in vitro ve in vivo diagnostikten in vivo multimodal diagnostik, terapötik ve teranostik uygulamalara kullanılan nanoteknolojik yaklaşımlar tartışılacaktır. DNA nanoyapı taşıyıcıları, nanovasinler ve gen nanoterapisi gibi ileri nanoterapötik yaklaşımlar da tartışılacaktır. Öğrenciler alandaki son araştırma makalelerini tartışabilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş
2. Hafta
İlaç taşıma sistemlerinde kullanılan nanoteknolojinin temelleri
3. Hafta
Küçük moleküllerin, proteinlerin ve nükleik asitlerin taşınmasında kullanılan nanoteknolojik yaklaşımlar
4. Hafta
Hedefli ilaç taşıma sistemleri için nanoparçacık temelli taşıyıcılar
5. Hafta
İlaç taşıma uygulamalarında akıllı nanoparçacıklar
6. Hafta
Terapötik nanoplatformlar
7. Hafta
Nanoteknoloji temelli moleküler görüntüleme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Teranostik yaklaşımlar
10. Hafta
Nanoteknoloji temelli biyoçipler ve mikrodiziler
11. Hafta
Nanobiyosensörler
12. Hafta
Doku mühendisliğinde nanoteknoloji
13. Hafta
Görüntüleme, tanı ve ilaç taşınmasında kullanılan nanoparçacıkların güvenlik sorunları, Klinik çalışmalarda nanoparçacıklar
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Handbook of Clinical Nanomedicine: Nanoparticles, Imaging, Therapy, and Clinical Applications (Pan Stanford Series on Nanomedicine), Raj Bawa, Gerald F. Audette, Israel Rubinstein, Jenny Stanford Publishing, 2016. Nanoparticles for Biomedical Applications: Fundamental Concepts, Biological Interactions and Clinical Applications (Micro and Nano Technologies), Eun Ji Chung, Lorraine Leon, Carlos Rinaldi, Elsevier, 2019. Recent articles
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
90
90
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
70
70
Proje
1
95
95
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ