DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Özlem Darcansoy İşeri
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) sitotoksik kemoterapötik ajanlar, sınıflandırılmaları ve etki mekanizmalarını bilir. 2) reseptör tirozin kinazlar, monoklonal antikorlar, küçük molekül inhibitörleri ve immünoterapi yaklaşımlarını anlar. 3) ilaç hedefleme ve taşıma yaklaşımlarını tartışabilir. 4) yeni terapötik yaklaşımları tartışabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Kanser Moleküler Biyolojisi, Nanoteknoloji |
DERS TANIMI | Bu derste sitotoksik kemoterapötik ajanlar, sınıflandırılmaları ve etki mekanizmaları, reseptör tirozin kinazlar, monoklonal antikorlar, immünoterapi ve ilaç hedefleme ve taşıma yaklaşımları tartışılmaktadır. Öğrencilerin alandaki yeni yaklaşımları konu alan araştırma makalelerini tartışmaları beklenmektedir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kanser Biyolojisine Giriş | 2. Hafta | Sitotoksik Kemoterapötikler ve Etki Mekanizmaları I: Alkilleyici Anti-neoplastik Ajanlar | 3. Hafta | Sitotoksik Kemoterapötikler ve Etki Mekanizmaları II: Topoizomeraz İnhibitörleri | 4. Hafta | Sitotoksik Kemoterapötikler ve Etki Mekanizmaları III: Anti-Metabolitler | 5. Hafta | Sitotoksik Kemoterapötikler ve Etki Mekanizmaları IV: Mikrotübül İnhibitörleri | 6. Hafta | Epigenetik Düzenleyiciler ve Proteozom İnhibitörleri | 7. Hafta | Hormonlar ve Hormon Antagonistleri | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Trozin Kinaz İnhibitörleri and Anjiyogenez İnhibitörleri | 10. Hafta | Monoklonal Antikorlar | 11. Hafta | Kemoterapi Stratejileri ve Yeni Yaklaşımlar | 12. Hafta | Makale Tartışma: İlaç Hedefleme ve Taşıma Yaklaşımları | 13. Hafta | Makale Tartışma: Gen Tedavisi | 14. Hafta | Öğrenci Sunumları ve Makale Tartışma: İmmunoterapi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ? Molecular Biology of Cancer: Mechanisms, Targets, and Therapeutics (Fourth Edition), Lauren Pecorino, Oxford University Press, 2016. ? The Biology of Cancer (2nd Edition), Robert A. Weinberg, W. W. Norton & Company, 2013. ? Güncel makaleler |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 25 | 25 | Proje | 1 | 35 | 35 | Literatür taraması | 1 | 55 | 55 | Makale Sunuşu | 1 | 70 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 303 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |