DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Akın Pekşen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Evrimin moleküler düzeydeki ve populasyon düzeyindeki temellerini öğrenirler. 2) DNA ve protein evrimi kavramlarını ve bununla bağlantılı olarak moleküler evrimin derecesini ve şeklini öğrenirler. 3) Moleküler filogenetik yaklaşımlar ve bunların uygulamalarını öğrenirler. 4) Gen duplikasyonu, moleküler tamir ve mobil elementler yoluyla evrimin nasıl gerçekleştiğini öğrenirler. 5) Prokaryotik ve ökaryotik genom evrimi ve gen regülasyonu evrimi mekanizmalarını öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Moleküler Genetik, Evrimsel Biyoloji |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında, moleküler ve genom düzeyinde genlerin, proteinlerin ve genomların yapısını etkileyen temel evrimsel mekanizmalar tanımlanacaktır. Hem genom hem de organizma düzeyindeki genetik varyasyonun seviyesi ve tipini çalışmak içerilecek moleküler filogenetik metotlar aynı zamanda moleküler verileri kullanılarak evrimsel hipotezlerin test edilmesinde kullanılacaktır. Bu şekilde, bu ders evrimsel düşünmeyi moleküler biyoloji ve genetik bilgisi ile bağlamakatadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Moleküler Evrime Giriş | 2. Hafta | Biyolojinin ve Evrimin Moleküler Temeli | 3. Hafta | Popülasyonlarda Alel Dinamiği | 4. Hafta | DNA ve Amino Asit Dizisinin Evrimi | 5. Hafta | Bildiri Tartışması | 6. Hafta | Moleküler Evrimin Hızları ve Modelleri | 7. Hafta | Moleküler Filogenetik ve Filogenetik Ağaçlar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ağsı Evrim ve Filogenetik Ağlar | 10. Hafta | DNA Çoğaltılmasıyla Evrim | 11. Hafta | Bildiri Tartışması | 12. Hafta | Moleküler Tamircilikle Evrim | 13. Hafta | Evrimdeki Mobil Unsurlar | 14. Hafta | Ökaryotik Genom Evrim |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Molecular and Genome Evolution (2016) (First edition), Graur D., Oxford University Press. Molecular Evolution, Statistical Approach (2014), Yang, Z., Oxford Scholarships Online. Integrated Molecular Evolution (2016) (Second Edition), Rogers S.O., CRC Press,Taylor & Francis Group |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Makale Sunuşu | 2 | 30 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 85 | 85 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 80 | 80 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 45 | 90 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |