Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sağlık Yönetimi Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK PAZARLAMASI SİP483 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 1 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık hizmetlerinde pazarlamaya yönelik temel bilgi alırlar.
2) Sağlık hizmetlerinde pazarlamaya yönelik temel bilgiyi aldıktan sonra projeleri ile seçilen
sağlık problemine çözüm bulmak ve iyileştirmeye yönelik çözüm önerilerinde bulunurlar.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIPazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, sağlık hizmetleri pazarlamasında hizmet ve hizmet politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım, sağlık hizmetleri pazarlamasında tutundurma ve stratejileri bu derin kapsamında işlenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlamaya Ait Temel Kavramlar
2. Hafta Sağlık Hizmetleri ve Özellikleri
3. Hafta Sağlık Malı ve Özellikleri
4. Hafta Sağlık Kurumlarında Hizmet Üretimi Fiyatlandırılması
5. Hafta Sağlık Hizmetlerinin Dağıtılması
6. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma
7. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Bireysel Satış
8. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Reklam
9. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
10. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama
11. Hafta Proje Konusu ile İlgili Bilgilendirme
12. Hafta Proje Çalışması
13. Hafta Proje Çalışması
14. Hafta Proje Sunumuları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBercowitz E (1996) Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication
Lovelock, Wright (2003) Principles of Service Marketing and Management, Prentice Hall.
Tek, Ö. (1997) Pazarlama İlkeleri, İzmir.
Greenspan B (2002) Health Care Marketing, Emerald Group Publication
Karaca Ş, (2015) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Basım Yayın

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Proje150
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10