Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sağlık hizmetlerinde pazarlamaya yönelik temel bilgi alırlar. 2) Sağlık hizmetlerinde pazarlamaya yönelik temel bilgiyi aldıktan sonra projeleri ile seçilen sağlık problemine çözüm bulmak ve iyileştirmeye yönelik çözüm önerilerinde bulunurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, sağlık hizmetleri pazarlamasında hizmet ve hizmet politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım, sağlık hizmetleri pazarlamasında tutundurma ve stratejileri bu derin kapsamında işlenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlamaya Ait Temel Kavramlar
2. Hafta
Sağlık Hizmetleri ve Özellikleri
3. Hafta
Sağlık Malı ve Özellikleri
4. Hafta
Sağlık Kurumlarında Hizmet Üretimi Fiyatlandırılması
5. Hafta
Sağlık Hizmetlerinin Dağıtılması
6. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma
7. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Bireysel Satış
8. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Reklam
9. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
10. Hafta
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama
11. Hafta
Proje Konusu ile İlgili Bilgilendirme
12. Hafta
Proje Çalışması
13. Hafta
Proje Çalışması
14. Hafta
Proje Sunumuları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bercowitz E (1996) Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication Lovelock, Wright (2003) Principles of Service Marketing and Management, Prentice Hall. Tek, Ö. (1997) Pazarlama İlkeleri, İzmir. Greenspan B (2002) Health Care Marketing, Emerald Group Publication Karaca Ş, (2015) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Basım Yayın
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
10
Proje
1
50
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ