Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sağlık Yönetimi Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ SİP262 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Korkut Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlık iletişimini tanımlar
2) Sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısını açıklar
3) Sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir
4) Sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır
5) Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirir
6) Sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili eleştirel bir değerlendirme yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir?
2. Hafta Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri
3. Hafta Sağlık İletişimi Tarihi ve Gelişmeleri
4. Hafta Sağlık İletişimi Kuramları
5. Hafta Sağlık İletişimi Kuramları
6. Hafta Sağlık iletişimi Modelleri
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Sağlık İletişimi Kampanya Süreci
9. Hafta Risk İletişimi ve Medya Savunuculuğu
10. Hafta Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi
11. Hafta Medya ve Sağlık
12. Hafta Yeni İletişim Teknolojileri ile Sağlık İletişimi
13. Hafta Sağlık İletişiminin Kişilerarası İletişim Perspektif
14. Hafta Sağlık İletişimi ve Etik
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSezgin, Deniz, (2011), Tıbbileştirilen Yaşam Bireyselleştirilen Sağlık, İstanbul: Ayrıntı.
Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531
Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December
Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), ?Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki?, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38.
Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA
Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel
Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Anlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü112
Toplam İş Yükü / 303,73
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2           
P3  X     X       X
P4           
P5           
P6  X   X   X   X   X   X
P7           
P8           
P9           
P10