Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilecekler 2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilmek ve çözüm yolları üretebilecekler 3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabilecekler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişimin Tanımı ve Temel Özellikleri
2. Hafta
Dinleme Becerileri
3. Hafta
Kendini İfade Etme Becerileri
4. Hafta
İletişim Kalıpları
5. Hafta
Empati
6. Hafta
Öfke Kontrolü
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
İletişim Çatışmaları
9. Hafta
İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
10. Hafta
İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
11. Hafta
Farklı Gruplar ile İletişim
12. Hafta
Farklı Gruplar ile İletişim
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bush, R.A.B., Folger, J. P. (2013). Arabuluculuk ve getirileri: Dönüşümsel Çatışma Yaklaşımı. (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel. Dana, D. (2000). Conflict resolution. Boston: McGraw Hill. Dökmen, Ü. (2006). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara. Sistem Yayıncılık Folger, P., J., Poole, S., M., Stutman, K., R.(3013). Çatışma yönetimi: İlişkiler, gruplar, ve kuruluşlar için stratejiler (Çev: Akkoyun, F.). Ankara:Nobel. Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık. Öğülmüş, S. (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press. Satir, V. (2001). İnsan Yaratmak. İstanbul. Beyaz Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ