Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sağlık Yönetimi Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL İLETİŞİM VE SUNUM BECERİLERİ SİP167 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Selver Dikkol Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilecekler
2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilmek ve çözüm yolları üretebilecekler
3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabilecekler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişimin Tanımı ve Temel Özellikleri
2. Hafta Dinleme Becerileri
3. Hafta Kendini İfade Etme Becerileri
4. Hafta İletişim Kalıpları
5. Hafta Empati
6. Hafta Öfke Kontrolü
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta İletişim Çatışmaları
9. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
10. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
11. Hafta Farklı Gruplar ile İletişim
12. Hafta Farklı Gruplar ile İletişim
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBush, R.A.B., Folger, J. P. (2013). Arabuluculuk ve getirileri: Dönüşümsel Çatışma Yaklaşımı. (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel.
Dana, D. (2000). Conflict resolution. Boston: McGraw Hill.
Dökmen, Ü. (2006). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara. Sistem Yayıncılık
Folger, P., J., Poole, S., M., Stutman, K., R.(3013). Çatışma yönetimi: İlişkiler, gruplar, ve kuruluşlar için stratejiler (Çev: Akkoyun, F.). Ankara:Nobel.
Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
Öğülmüş, S. (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press.
Satir, V. (2001). İnsan Yaratmak. İstanbul. Beyaz Yayınları

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10