Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  İnşaat Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SULAMA VE DRENAJ CE477 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sulama ve Drenaj konusunda görüş ufuklarını genişletmek
2) Matematik bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama kabiliyetlerini arttırmak
3) Sistematik şekilde bir problemi tanımlama, formüle etme ve çözme kabiliyetlerini arttırmak
4) Teorik bilgilerini uygulamada kullanım kabiliyetlerini arttırmak
Proje yapabilme kabiliyetlerini zenginleştirme
5) Sulama ve Drenaj konusunda proje yapabilme kabiliyetlerini zenginleştirmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISulama ve drenaj kavramına giriş, ilgili hidro-meteorolojik veri toplama ve analizleri, sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi, sulamada farklı uygulama yöntemlerinin belirlenmesi, sulama ve drenaj sistemlerinin planlanması ve tasarım ilkeleri. Mevcut su kaynaklarını yönetimi ve çevresel kaygılar, sulama ve drenaj sistem bileşenlerinin yönetimi, işletilmesi ve bakımı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Sulama ve drenaj kavramına giriş
3. Hafta İlgili hidro-meteorolojik veri toplama ve analizi
4. Hafta İlgili hidro-meteorolojik veri toplama ve analizi
5. Hafta Sulama suyu ihtiyacının belirlenmesi
6. Hafta Sulamada farklı uygulama yöntemlerinin belirlenmesi
7. Hafta Sulama ve drenaj sistemlerinin planlama ve tasarım esasları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mevcut su kaynaklarının yönetimi
10. Hafta Çevresel endişeler
11. Hafta Çevresel yönetim
12. Hafta Sulama ve drenaj sistemi bileşenlerinin işletimi ve bakımı
13. Hafta Sulama ve drenaj sistemi bileşenlerinin işletimi ve bakımı
14. Hafta Sulama projesi ekonomisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARReferans Kitabı:
Waller, P., Yitayew, Muluneh, Irrigation and Drainage Engineering, Springer, 2016.
Ek Kaynaklar:
Siddiqui, I.H., Irrigation and Drainage Engineering Paperback, Oxford, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev110
Mini-Sınav110
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık11515
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11515
Kısa Sınavlar111
Toplam İş Yükü147
Toplam İş Yükü / 304,9
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X     X   X   X
P3  X     X     X
P4         
P5  X     X     X
P6         
P7         
P8          X
P9         
P10         
P11        X