DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikoloji ve sosyal bilimlerde ölçme ve ölçek geliştirmeye ilişkin temel kavramları öğrenir. 2) Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçlerine ilişkin basamakları kavrar. 3) Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme süreçlerine yönelik hazırlık, ön deneme ve deneme uygulaması yapar. 4) Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme süreçlerinde psikolojik değişkenlerin belirlenmesine yönelik faktör analitik yöntemleri ve madde analizlerini gerçekleştirebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Psikolojide ölçme amaçları, yöntemleri ve pratikleri incelenir. Seçilen yönergeleri, hesaplama yöntemleri, yorumlama ve raporlamaları danışmanlık eşliğinde gerçekleştirilir. Ölçme verilerinin araştırma ve müdahal amacıyla kullanılması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Tanıtılması Ve Genel Amaçların Açıklanması | 2. Hafta | Psikolojide Ölçme Ve Ölçek Geliştirmede Temel Kavramlar | 3. Hafta | Psikolojik Değişkenlerin Ölçülmesi | 4. Hafta | Ölçmede Güvenirlik, Geçerlik Çalışmaları | 5. Hafta | Klasik Test Kuramı Ve Madde Tepki Kuramı | 6. Hafta | Kökdeşlik Ve Genellenebilirlik Kuramı | 7. Hafta | Psikolojik Değişkenlerin Belirlenmesi Süreçlerinde Faktör Analitik Yöntemler | 8. Hafta | Vize Haftası | 9. Hafta | Psikolojik Ölçme Araçlarının Uyarlanması Süreci | 10. Hafta | Psikolojik Ölçme Araçlarının Uyarlanması Sürecinde Kullanılacak İstatistiksel Yöntemler | 11. Hafta | Psikolojik Ölçme Araçlarının Geliştirilmesi Süreci | 12. Hafta | Psikolojik Ölçme Araçlarının Geliştirilmesi Sürecinde Kullanılabilecek İstatistiksel Yöntemler | 13. Hafta | Psikolojide Ölçme, Ölçek Geliştirme Ya Da Ölçek Uyarlama Uygulamaları | 14. Hafta | Psikolojide Ölçme, Ölçek Geliştirme Ya Da Ölçek Uyarlama Uygulamaları | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) DeVellis, R. F. (2016). Scale development: Theory and applications (Vol. 26). Sage publications. 2) Erkuş, A. & Selvi, H. (2019). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme III: Ölçek Uyarlama ve "Norm" Geliştirme. Ankara: PEGEMAkademi 3) Erkuş, A. (2016). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme-I. Ankara: PEGEM Akademi |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 5 | 10 | 50 | Uygulama | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 207 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |