Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARINDA SÜPERVİZYON RPD619 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Zeynep Atik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Süpervizyon sürecini etkileyen faktörler hakkında bilgi kazanır.
2) Etkili süpervizyon sürecinin özelliklerini bilir.
3) Psikolojik danışmanların gelişimsel özelliklerine uygun bir süpervizyon sürecini planlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIPsikolojik danışmada süpervizyon sürecinin etkili bir şekilde yürütülmesi için çeşitli süpervizyon kuramları ve modelleri; müdahaleleri; yöntem ve teknikleri; süpervizyon süreci; süpervizyon ilişkisi; süpervizörün ve süpervizyon alan kişilerin rol ve sorumlulukları; süpervizyonda etik ve yasal konular; süpervizyonda ölçme ve değerlendirme; süpervizyon alanındaki süreç ve sonuç araştırmaları gibi konularda gerekli olan bilgi ve beceriler hakkında öğrencileri kapsamlı şekilde bilgilendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyonun yeri
3. Hafta Süpervizyon modelleri
4. Hafta Süpervizyon modelleri
5. Hafta Süpervizyon modelleri
6. Hafta Süpervizyon ilişkisi
7. Hafta Süpervizyon Yöntem ve Teknikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Süpervizyon Yöntem ve Teknikleri
10. Hafta Süperivzyonda amaç belirleme ve geri bildirim
11. Hafta süpervizyon ilişkisinde etik
12. Hafta Süpervizyonda teknoloji kullanımı
13. Hafta Süpervizyonda değerlendirme
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Atik, Z. (2017). Psikolojik danışman adaylarının bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyonuna ilişkin değerlendirmeleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

2. Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (2019). Fundamentals of clinical supervision (3th Ed.) MA: Pearson.

3. Borders, L. D. (2010). Principles of best practices for clinical supervisor training programs. In J. R. Culbreth and L. L. Brown (Eds.), State of the art in clinical supervision (pp. 127-150). New York, NY: Routledge.

4. Borders, L. D., & Brown, L. L. (2005). The new handbook of counseling supervision. Mahwah, NJ: Erlbaum.

5. Campbell, J. M. (2000). Becoming an effective supervisor: A workbook for counselor and psychotherapist. New York, NY: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Makale Sunuşu440
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık000
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar616
Final Sınavı000
Ödevler31236
Seminer (hazırlık dahil)22040
Uygulama3824
Toplam İş Yükü204
Toplam İş Yükü / 306,8
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X  
P4      X
P5      X
P6      X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9