DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Atik
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Süpervizyon sürecini etkileyen faktörler hakkında bilgi kazanır. 2) Etkili süpervizyon sürecinin özelliklerini bilir. 3) Psikolojik danışmanların gelişimsel özelliklerine uygun bir süpervizyon sürecini planlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Psikolojik danışmada süpervizyon sürecinin etkili bir şekilde yürütülmesi için çeşitli süpervizyon kuramları ve modelleri; müdahaleleri; yöntem ve teknikleri; süpervizyon süreci; süpervizyon ilişkisi; süpervizörün ve süpervizyon alan kişilerin rol ve sorumlulukları; süpervizyonda etik ve yasal konular; süpervizyonda ölçme ve değerlendirme; süpervizyon alanındaki süreç ve sonuç araştırmaları gibi konularda gerekli olan bilgi ve beceriler hakkında öğrencileri kapsamlı şekilde bilgilendirme. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgilendirme | 2. Hafta | Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyonun yeri | 3. Hafta | Süpervizyon modelleri | 4. Hafta | Süpervizyon modelleri | 5. Hafta | Süpervizyon modelleri | 6. Hafta | Süpervizyon ilişkisi | 7. Hafta | Süpervizyon Yöntem ve Teknikleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Süpervizyon Yöntem ve Teknikleri | 10. Hafta | Süperivzyonda amaç belirleme ve geri bildirim | 11. Hafta | süpervizyon ilişkisinde etik | 12. Hafta | Süpervizyonda teknoloji kullanımı | 13. Hafta | Süpervizyonda değerlendirme | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Atik, Z. (2017). Psikolojik danışman adaylarının bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyonuna ilişkin değerlendirmeleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
2. Bernard, J. M., & Goodyear, R. K. (2019). Fundamentals of clinical supervision (3th Ed.) MA: Pearson.
3. Borders, L. D. (2010). Principles of best practices for clinical supervisor training programs. In J. R. Culbreth and L. L. Brown (Eds.), State of the art in clinical supervision (pp. 127-150). New York, NY: Routledge.
4. Borders, L. D., & Brown, L. L. (2005). The new handbook of counseling supervision. Mahwah, NJ: Erlbaum.
5. Campbell, J. M. (2000). Becoming an effective supervisor: A workbook for counselor and psychotherapist. New York, NY: Routledge. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 40 | Makale Sunuşu | 4 | 40 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Laboratuvar | 6 | 1 | 6 | Final Sınavı | 0 | 0 | 0 | Ödevler | 3 | 12 | 36 | Seminer (hazırlık dahil) | 2 | 20 | 40 | Uygulama | 3 | 8 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 204 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |