DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program geliştirmenin temel ilkelerini kavrar. 2) Okul tabanlı rehberlik programlarını değerlendirir. 3) Okul RPD programlarını geliştirme sürecini analiz eder. 4) Kapsamlı gelişimsel rehberlik programlarını inceler. 5) Çeşitli konularda program ve etkinlikler geliştirir. 6) Program değerlendirme modellerini tanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Okullarda mevcut öğrenci ihtiyaçlarını belirleyebilme, farklı ihtiyaçlar, farklı kademe ve türdeki okullara yönelik olarak rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirilmesine yönelik beceriler. Psikososyal destek programları ve psikoeğitim programları oluşturmalarına yönelik temel beceriler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Program Geliştirme Temel İlke ve Kavramlar | 3. Hafta | Gelişimsel Rehberlik Modeli | 4. Hafta | Okul PDR Programları Modeli | 5. Hafta | Okul PDR Programları Modeli | 6. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Hazırlık ve Planlama | 7. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Hazırlık ve Planlama | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Tasarımı | 10. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Tasarımı | 11. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Tasarımı | 12. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Uygulanması | 13. Hafta | Kapsamlı Okul PDR Programı Değerlendirme | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Erkan, S. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program Geliştirme, Pegem Akademi: Ankara |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 3 | 30 | 90 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 5 | 5 | Makale Sunuşu | 1 | 3 | 3 | Akran değerlendirme | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 183 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |