Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖÇ VE PSİKOLOJİK DANIŞMA RPD615 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı göç hikayelerinin bireysel ve sosyal etkilerini bilir.
2) Göç öncesi, göç ve göç sonrası risk faktörlerini tanımlar.
3) Engelliler, çocuklar, refakatsiz çocuklar gibi riskli göçmen gruplarının psikolojik özelliklerini öğrenir.
4) Okullarda ve diğer kamusal hizmetlerde göçmenliğe bağlı zorlukları bilir.
5) Çok kültürlü psiko-sosyal uyum programı geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGöç sürecindeki temel kavram ve kuramlar. Kuramların göç yaşayan bireylerin psikososyal yaşantılarına ilişkin bakış açıları. Göç eden kişiler ve göç alan ülke vatandaşları arasındaki etkileşim. Göç yaşayan bireylere dönük psikolojik danışma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Temel kavramlar ve göçmenlik
3. Hafta Göçmenlik statüleri ve etkileri
4. Hafta Göç hareketi kuramları
5. Hafta Terör, çatışma ve göç travması
6. Hafta Özel risk grupları ve koruyucu müdahaleler
7. Hafta Özel risk grupları ve koruyucu müdahaleler
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Ayrımcılık, tanıyarak dışlama, ve önyergılar
10. Hafta Göçmenlerin ev sahibi topluma uyumu
11. Hafta Göçmen çocukların eğitsel süreçlere dahil edilmesi
12. Hafta Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı
13. Hafta Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı
14. Hafta Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSher, L. ve Vilens, A. (2010). Immigration and mental health: Stress, psychiatric disorders and suicidal behavior among immigrants and refugees. NY: Nova Science Publishers.

Simich, L. ve Andermann, L. (2014). Refuge and resilience: Promoting resilience and mental health among resettled refugees and forced migrants. NY: Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev3100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler32060
Evde Hazırla Uygulaması11010
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10330
Toplam İş Yükü194
Toplam İş Yükü / 306,46
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X      
P4          X
P5      X   X  
P6         
P7         
P8         
P9