DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı göç hikayelerinin bireysel ve sosyal etkilerini bilir. 2) Göç öncesi, göç ve göç sonrası risk faktörlerini tanımlar. 3) Engelliler, çocuklar, refakatsiz çocuklar gibi riskli göçmen gruplarının psikolojik özelliklerini öğrenir. 4) Okullarda ve diğer kamusal hizmetlerde göçmenliğe bağlı zorlukları bilir. 5) Çok kültürlü psiko-sosyal uyum programı geliştirebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Göç sürecindeki temel kavram ve kuramlar. Kuramların göç yaşayan bireylerin psikososyal yaşantılarına ilişkin bakış açıları. Göç eden kişiler ve göç alan ülke vatandaşları arasındaki etkileşim. Göç yaşayan bireylere dönük psikolojik danışma. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması | 2. Hafta | Temel kavramlar ve göçmenlik | 3. Hafta | Göçmenlik statüleri ve etkileri | 4. Hafta | Göç hareketi kuramları | 5. Hafta | Terör, çatışma ve göç travması | 6. Hafta | Özel risk grupları ve koruyucu müdahaleler | 7. Hafta | Özel risk grupları ve koruyucu müdahaleler | 8. Hafta | Vize haftası | 9. Hafta | Ayrımcılık, tanıyarak dışlama, ve önyergılar | 10. Hafta | Göçmenlerin ev sahibi topluma uyumu | 11. Hafta | Göçmen çocukların eğitsel süreçlere dahil edilmesi | 12. Hafta | Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı | 13. Hafta | Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı | 14. Hafta | Göçmenlerle psikolojik danışmanda temel ilkeler ve çok kültürlü bakış açısı | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Sher, L. ve Vilens, A. (2010). Immigration and mental health: Stress, psychiatric disorders and suicidal behavior among immigrants and refugees. NY: Nova Science Publishers.
Simich, L. ve Andermann, L. (2014). Refuge and resilience: Promoting resilience and mental health among resettled refugees and forced migrants. NY: Springer. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 3 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 3 | 20 | 60 | Evde Hazırla Uygulaması | 1 | 10 | 10 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 10 | 3 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 194 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,46 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |