Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür ile ilgili temel kavramları bilir. 2) Kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinliklerini kavrar. 3) Kültüre duyarlı psikolojik danışma sürecini ve becerilerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kültürel farklılıkların önemini anlama. Kültüre duyarlı danışmada kuram ve araştırmalar. Kültüre duyarlı danışmada eğitim, profesyonel ve etik konuların bilgisi. Kültürel farkındalığı ve kültürel duyarlılığı arttırma. Psikolojik danışma kuramlarının farklı kültürlere uyarlanmasını değerlendirme
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta
Kültür, çok kültürlülük ve Türkiye?deki kültürel çeşitlilik
3. Hafta
Kültür ve psikolojik danışma
4. Hafta
Çok kültürlülük kuramları ve uygulamaları
5. Hafta
Psikolojik danışmanları kültüre duyarlı olmaya hazırlayıcı etkinlikler
6. Hafta
Kültüre duyarlı temel dikkat becerileri
7. Hafta
Kültüre duyarlı yeniden adlandırma, özetleme ve cesaretlendirme becerileri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Kültüre duyarlı psikolojik danışma çerçevesinde soru sorma becerileri
10. Hafta
Kültüre duyarlı psikolojik danışma çerçevesinde duygu ve içerik yansıtma becerileri
11. Hafta
Yüzleştirme, odaklanma ve yöneltme ve yorumlama becerileri
12. Hafta
Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
13. Hafta
Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
14. Hafta
Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Axelson, J. A. (1999). Counseling and development in a multicultural society (3rd Ed.). Pacific Grove: Brooks/Cole 2. Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (2003). Intentional interviewing and counseling. Facilitating client development in a multicultural society (5th Ed.). Pacific Grove: Brooks/Cole. 3. Kurter, F ve Mattis, J. (2015). Türkiye?de uygulamacıların gözüyle psikolojik danışmada kültüre duyarlı olma içinde (s. 362-385) İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. 4. Matsumoto, D. (2001). The handbook of culture and psychology. New York: Oxford University Press. 5. Pedersen, P. (1988). A handbook for developing multicultural awareness. Virginia: American Association for Counseling and Development 6. Pedersen, P. B., & Ivey, A. (1993). Culture-centered counseling and interviewing skills. A practice guide. London: Praeger Publishers. 7. Pope Davis D. B., Coleman, H. L., Liu, K W. M., & Toporek, R. L. (Eds) (2003). Handbook of multicultural competencies in counseling and psychology. California: Sage Publications 8. Sue, D. W., Ivey, A. E., & Pedersen, P. B. (1996). A theory of multicultural counseling and therapy. California: Brooks/Cole Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Makale İnceleme
9
9
81
Toplam İş Yükü
226
Toplam İş Yükü / 30
7,53
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ