Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çeşitli tarihsel ve günümüzdeki kariyer danışmanlığı teorilerini tanımlar ve uygular. 2) Kariyer değerlendirme araçları / envanterleri gerçekleştirir. 3) Toplumsal ve kültürel açıdan farklı bağlamlarda kariyer danışmanlığı becerilerini geliştirme bilincini ve yeteneğini ifade edebilir. 4) Çalışma ve kariyerin hem bireyler hem de aileler üzerindeki etkilerini kavrar. 5) Kariyer bilgi sistemlerini tanımlayacak ve kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Farklılaşan ve karmaşıklaşan çalışma alanları konusunda kişilerin bilgi, beceri ve ilgilerini göz önünde tutarak, bilimsel yöntemlerle en uygun meslekleri seçmek konusunda yol göstermek, çeşitli meslek seçimi kuramları ile ilgili bilgi ve deneyim.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta
Kariyer Gelişim ve Karar Verme Süreci Kuramları
3. Hafta
Değişen İşyerleri. İş piyasası araştırması araçları.
4. Hafta
Kariyer Değerlendirme Araçları. Kart çeşitleri, değerler alıştırması, beceri / ilgi alanları
5. Hafta
İş Arama Becerileri. İş arama araçları. Görüşme. Aktarılabilir yetenekler.
6. Hafta
İş Arama Becerileri. İş arama araçları. Görüşme. Aktarılabilir yetenekler.
7. Hafta
İş Arama Becerileri. İş arama araçları. Görüşme. Aktarılabilir yetenekler.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Süreci: Alım, Değerlendirme, Temalar ve Hedef Belirleme. Hayat Kariyer Değerlendirmesi.
10. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Süreci: Alım, Değerlendirme, Temalar ve Hedef Belirleme. Hayat Kariyer Değerlendirmesi.
11. Hafta
Myers Briggs Tip Göstergesi
12. Hafta
Güçlü Yönler Değerlendirilmesi.
13. Hafta
CV Atölyesi.
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gysbers, N. C., Heppner, M. J., & Johnston, J. A. (2014). Career counseling: Holism, diversity, & strengths (4th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon. 2. Busacca, L. & Rehfuss, M. (2017) Post modern career counseling: A handbook of culture, context and cases. Alexandria, VA: American Counseling Association 3. Tracey, T. J. G. (2008). Adherence to RIASEC structure as a key career decision construct. Journal of Counseling Psychology, 55(2), 146-157. doi: 10.1037/0022-0167.55.2.146
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Makale Sunuşu
2
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
0
0
0
Ödevler
2
12
24
Sunum (Hazırlık dahil)
4
3
12
Seminer (hazırlık dahil)
1
30
30
Makale Sunuşu
10
1
10
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Sunuş Hazırlama
2
10
20
Toplam İş Yükü
208
Toplam İş Yükü / 30
6,93
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ