Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DANIŞMANLIK SÜRECİNDE BİLİŞSEL VE DAVRANIŞÇI MÜDAHALELER RPD611 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilişsel Davranışçı Terapilerin tarihsel gelişimi, araştırma, değerlendirme yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) BDT kuramlarını kullanarak belirli vakalar için davranışsal analiz formüle edebilir.
3) BDT oturumlarını yapılandırabilir.
4) Belirli BDT yöntem ve tekniklerini uygulayabilir.
5) BDT yöntem ve tekniklerinin etkililiğini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilişsel davranışçı psikolojik danışmanın temel kavramları, teknikleri ve bilişsel davranışçı yaklaşımı kullanmak konusunda temel becerilerin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş
2. Hafta Bilişsel Davranışçı Terapiye Genel Bakış ve Kavramsallaştırma
3. Hafta Değerlendirme Oturumu ve İlk Oturumun Yapısı
4. Hafta Davranışsal Etkinleştirme
5. Hafta İkinci Oturum ve Sonrası: Yapı ve Biçim
6. Hafta Danışma Oturumlarını Yapılandırma
7. Hafta Otomatik Düşünceleri Belirleme ve Duyguların Belirlenmesi
8. Hafta Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi ve Otomatik Düşünceleri Yanıtlama
9. Hafta Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme
10. Hafta Temel İnançları Tanımlama ve Değiştirme
11. Hafta Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Ek Teknikler
12. Hafta İmgeleme ve Ödevler
13. Hafta Sonlandırma ve Geri Dönüşleri Önleme
14. Hafta Terapiyi Planlama ve Terapideki Problemler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBeck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications.
Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association.
Türkçapar, H. (2018). Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Uygulama. Epsilon Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev330
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler32060
Atolye Çalışması6318
Uygulama21836
Vaka Çalışması Sunumu155
Akran değerlendirme155
Toplam İş Yükü214
Toplam İş Yükü / 307,13
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X     X     X
P2      X    
P3  X   X   X   X  
P4  X   X     X   X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9