DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilişsel Davranışçı Terapilerin tarihsel gelişimi, araştırma, değerlendirme yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) BDT kuramlarını kullanarak belirli vakalar için davranışsal analiz formüle edebilir. 3) BDT oturumlarını yapılandırabilir. 4) Belirli BDT yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. 5) BDT yöntem ve tekniklerinin etkililiğini değerlendirebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bilişsel davranışçı psikolojik danışmanın temel kavramları, teknikleri ve bilişsel davranışçı yaklaşımı kullanmak konusunda temel becerilerin geliştirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilişsel Davranışçı Terapiye Giriş | 2. Hafta | Bilişsel Davranışçı Terapiye Genel Bakış ve Kavramsallaştırma | 3. Hafta | Değerlendirme Oturumu ve İlk Oturumun Yapısı | 4. Hafta | Davranışsal Etkinleştirme | 5. Hafta | İkinci Oturum ve Sonrası: Yapı ve Biçim | 6. Hafta | Danışma Oturumlarını Yapılandırma | 7. Hafta | Otomatik Düşünceleri Belirleme ve Duyguların Belirlenmesi | 8. Hafta | Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi ve Otomatik Düşünceleri Yanıtlama | 9. Hafta | Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme | 10. Hafta | Temel İnançları Tanımlama ve Değiştirme | 11. Hafta | Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Ek Teknikler | 12. Hafta | İmgeleme ve Ödevler | 13. Hafta | Sonlandırma ve Geri Dönüşleri Önleme | 14. Hafta | Terapiyi Planlama ve Terapideki Problemler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications. Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association. Türkçapar, H. (2018). Bilişsel Davranışçı Terapi-Temel İlkeler ve Uygulama. Epsilon Yayınevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 3 | 30 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 3 | 20 | 60 | Atolye Çalışması | 6 | 3 | 18 | Uygulama | 2 | 18 | 36 | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 5 | 5 | Akran değerlendirme | 1 | 5 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 214 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |