Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YÜKSEKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA RPD609 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Üniversite öğrencilerinin sorunları ve ihtiyaçlarını kavrar.
2) Türkiye'de ve dünyada üniversite PDR servislerinin tarihsel gelişimini bilir.
3) Türkiye'de ve dünyada PDR merkezlerinin işleyişini kavrar.
4) Türkiye'de ve dünyada PDR merkezi personelinin görev ve sorumluluklarını kavrar.
5) Üniversite öğrencilerine yönelik PDR hizmetleri hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÜniversite öğrencilerinin sorunları ve ihtiyaçları, Türkiye?de ve Dünyada üniversite PDR servislerinin tarihsel gelişimi ve işleyişi ve bu merkezlerde görevli personelin görevleri ve sorumlulukları, üniversite öğrencilerine yönelik PDR hizmetleri hazırlama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Hakkında Konuşma
2. Hafta Üniversitede Psikolojik Danışma Bağlamı
3. Hafta Üniversite Psikolojik Danışmanlığında Değişen Roller ve sorumluluklar
4. Hafta Profesyonel Gelişim ve Mesleki İhtiyaçlar
5. Hafta Üniversite öğrenci profilinin tarihsel dönüşümü
6. Hafta Üniversite öğrencilerinin temel psikolojik danışma ihtiyaçları
7. Hafta Uluslararası öğrenciler ve psikolojik danışma ihtiyaçları
8. Hafta Ara sınav haftası
9. Hafta Yaşam boyu kariyer psikolojik danışmanlığı
10. Hafta Çok kültürlü üniversite psikolojik danışmanlığı
11. Hafta Üniversite PDR hizmetlerinde etik kurallar
12. Hafta Üniversite Psikolojik Danışmanları ve Gelecek Yönelimi
13. Hafta Üniversite psikolojik Danışmanlarının İyi oluş hali
14. Hafta Yerel Üniversite Psikolojik Danışma merkezlerinin incelenmesi
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Davis, D. C. & Humprey, K. M. (2000). College Counseling: Issues and Strategies for a New Millennium. ACA American Counseling Association. USA
2. Demirli Yıldız, A. (2018). Erken dönem uyum bozucu şemalar ve yalnızlığın üniversite uyum düzeyi ile ilişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 33 (81), 82-94.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev3100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Evde Hazırla Uygulaması12020
Makale İnceleme236
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10330
Toplam İş Yükü192
Toplam İş Yükü / 306,4
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X   X    
P2         
P3      X   X   X
P4      X   X   X
P5  X   X   X   X  
P6         
P7         
P8         
P9