DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Üniversite öğrencilerinin sorunları ve ihtiyaçlarını kavrar. 2) Türkiye'de ve dünyada üniversite PDR servislerinin tarihsel gelişimini bilir. 3) Türkiye'de ve dünyada PDR merkezlerinin işleyişini kavrar. 4) Türkiye'de ve dünyada PDR merkezi personelinin görev ve sorumluluklarını kavrar. 5) Üniversite öğrencilerine yönelik PDR hizmetleri hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Üniversite öğrencilerinin sorunları ve ihtiyaçları, Türkiye?de ve Dünyada üniversite PDR servislerinin tarihsel gelişimi ve işleyişi ve bu merkezlerde görevli personelin görevleri ve sorumlulukları, üniversite öğrencilerine yönelik PDR hizmetleri hazırlama. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Hakkında Konuşma | 2. Hafta | Üniversitede Psikolojik Danışma Bağlamı | 3. Hafta | Üniversite Psikolojik Danışmanlığında Değişen Roller ve sorumluluklar | 4. Hafta | Profesyonel Gelişim ve Mesleki İhtiyaçlar | 5. Hafta | Üniversite öğrenci profilinin tarihsel dönüşümü | 6. Hafta | Üniversite öğrencilerinin temel psikolojik danışma ihtiyaçları | 7. Hafta | Uluslararası öğrenciler ve psikolojik danışma ihtiyaçları | 8. Hafta | Ara sınav haftası | 9. Hafta | Yaşam boyu kariyer psikolojik danışmanlığı | 10. Hafta | Çok kültürlü üniversite psikolojik danışmanlığı | 11. Hafta | Üniversite PDR hizmetlerinde etik kurallar | 12. Hafta | Üniversite Psikolojik Danışmanları ve Gelecek Yönelimi | 13. Hafta | Üniversite psikolojik Danışmanlarının İyi oluş hali | 14. Hafta | Yerel Üniversite Psikolojik Danışma merkezlerinin incelenmesi | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Davis, D. C. & Humprey, K. M. (2000). College Counseling: Issues and Strategies for a New Millennium. ACA American Counseling Association. USA 2. Demirli Yıldız, A. (2018). Erken dönem uyum bozucu şemalar ve yalnızlığın üniversite uyum düzeyi ile ilişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 33 (81), 82-94.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 3 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Evde Hazırla Uygulaması | 1 | 20 | 20 | Makale İnceleme | 2 | 3 | 6 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 10 | 3 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 192 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |