DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Kızıl Aslan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yakın ilişki tanımlarını ve çeşitlerini kavrar. 2) Yakın ilişkilerdeki önemli dinamikleri kavrar. 3) Yakın ilişkilerde yaşanan sorunları kavramsallaştırır. 4) Yakın ilişkiler psikolojisindeki güncel çalışmaları bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Evlilikler, aileler, yakın ilişkiler ile belirtilen bu ilişki tiplerinde görülen çatışma türleri ve çatışma çözümleme teknikleri ile ilgili temel kuramlar, bu kuramların uygulamadaki yansımaları ve güncel yaklaşımlar hakkında detaylı ve geniş ölçekli bilgi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması | 2. Hafta | İlişkilerin Önemi, Çekicilik ve İlişki Gelişimi | 3. Hafta | Arkadaşlık ve Toplumsal Destek, Romantik Aşk | 4. Hafta | İlişkisel Cinsellik, İletişim ve İlişkiyi Sürdürme | 5. Hafta | Çatışma ve Kötüye Kullanma | 6. Hafta | İlişkinin Sona Ermesi, Boşanma ve Yoksunluk | 7. Hafta | Farklı İlişkiler, Toplumsal Cinsiyet | 8. Hafta | Vize haftası | 9. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 10. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 11. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 12. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 13. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 14. Hafta | Yakın ilişkiler psikolojisinde ileri konular ile ilgili öğrenci sunumları | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1.Hendrick, S.S. (2009). Yakın ilişkiler psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
2.Mashek, D. J. & Aron, A. (2004). Handbook of closeness and intimacy. London: Lawrence Erlbaum Associates.
3.Spitzberg, B. H. & Cupach, W. R. (Eds) (1998). The dark side of close relationships. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 3 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 | Final Sınavına Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 0 | 0 | 0 | Ödevler | 12 | 3 | 36 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 20 | 40 | Makale Sunuşu | 3 | 3 | 9 | Makale İnceleme | 3 | 9 | 27 | Toplam İş Yükü | | | 202 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |