Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARINDA ŞEMA TERAPİ RPD605 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Şema terapinin kuramsal altyapısını kavrar.
2) Şema terapinin diğer yaklaşımlar ile benzerlik ve farklılıklarını kavrar.
3) Erken dönem işlevsel olmayan şemaların ile güncel sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
4) Şema terapinin kullandığı kavramlar ve danışma tekniklerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIŞema kuramı ve şema terapi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması, şema terapi tekniklerinin gözlemlenmesi ve uygulanması. Kişisel şema süreçlerine ilişkin farkındalık kazanılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Şema terapinin tanımı ve içeriği
3. Hafta Şema terapi ile standart bilişsel terapi modelinin farklı yanları
4. Hafta Şema kuramı
5. Hafta Şemaların kazanılması ve gelişimsel süreçler
6. Hafta Şemaların özellikleri ve şema alanları
7. Hafta Başa çıkma tepkileri
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Şema modları
10. Hafta Şema modları
11. Hafta Şema terapi uygulamaları
12. Hafta Şema terapi uygulamaları
13. Hafta Şema terapi uygulamaları
14. Hafta Şema terapi uygulamaları
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Roediger, E. (2015). Şema Terapi Nedir?. Ankara: Nobel Yayınları.
2) Seebauer, L. (2014). Mod Terapisi: Diğer yollardan gitmek. Psikonet yayınları
3) Young, J. (2019). Kişilik Bozuklukları için Bilişsel Terapi-Şema Odaklı Bir Yaklaşım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları
4) Young, J. & Klosko, J. (2015). Hayatı Yeniden Keşfedin. Psikonet Yayınları
5) Young, J. E., Klosko, J. S. & Weishaar, M. E. (2003). Schema Therapy: A Practitioner?s Guide. The Guilford Press. NY.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev3100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler22040
Sunum (Hazırlık dahil)122
Uygulama3618
Vaka Çalışması Sunumu155
Sunuş Hazırlama133
Toplam İş Yükü187
Toplam İş Yükü / 306,23
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X   X    
P4       
P5      X   X
P6       
P7       
P8       
P9