DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Şema terapinin kuramsal altyapısını kavrar. 2) Şema terapinin diğer yaklaşımlar ile benzerlik ve farklılıklarını kavrar. 3) Erken dönem işlevsel olmayan şemaların ile güncel sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar. 4) Şema terapinin kullandığı kavramlar ve danışma tekniklerini kavrar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Şema kuramı ve şema terapi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması, şema terapi tekniklerinin gözlemlenmesi ve uygulanması. Kişisel şema süreçlerine ilişkin farkındalık kazanılması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması | 2. Hafta | Şema terapinin tanımı ve içeriği | 3. Hafta | Şema terapi ile standart bilişsel terapi modelinin farklı yanları | 4. Hafta | Şema kuramı | 5. Hafta | Şemaların kazanılması ve gelişimsel süreçler | 6. Hafta | Şemaların özellikleri ve şema alanları | 7. Hafta | Başa çıkma tepkileri | 8. Hafta | Vize haftası | 9. Hafta | Şema modları | 10. Hafta | Şema modları | 11. Hafta | Şema terapi uygulamaları | 12. Hafta | Şema terapi uygulamaları | 13. Hafta | Şema terapi uygulamaları | 14. Hafta | Şema terapi uygulamaları | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Roediger, E. (2015). Şema Terapi Nedir?. Ankara: Nobel Yayınları. 2) Seebauer, L. (2014). Mod Terapisi: Diğer yollardan gitmek. Psikonet yayınları 3) Young, J. (2019). Kişilik Bozuklukları için Bilişsel Terapi-Şema Odaklı Bir Yaklaşım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları 4) Young, J. & Klosko, J. (2015). Hayatı Yeniden Keşfedin. Psikonet Yayınları 5) Young, J. E., Klosko, J. S. & Weishaar, M. E. (2003). Schema Therapy: A Practitioner?s Guide. The Guilford Press. NY. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 3 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 3 | 6 | 18 | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 5 | 5 | Sunuş Hazırlama | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 187 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |