Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanır. 2) Psikolojik danışma sürecini yaşantısal olarak kavrarlar. 3) Bireyle psikolojik danışma uygulamalarında etik ilkelere ve yasal yükümlülüklere bağlı kalır. 4) Danışanın sunduğu problemi çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( RPD601)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilerin; bireyle psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamalarını, bireyle psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmelerini, gerçek danışanlarla yürüttükleri bireyle psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilmelerini, danışana uygun psikolojik danışma müdahalelerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, uygulamalara ve süpervizyona ilişkin gerekliliklerin, öğrencilerin rol ve sorumluluklarının tanımlanması
2. Hafta
Psikolojik danışma temel öğelerinin tartışılması (Meier, & Davis, 2006), Psikolojik danışmanın kişilik özellikleri ve sahip olması gereken beceriler, Etik ve yasal konulara ilişkin bilgilendirme (Eren Gümüş ve Gümüş, 2009)
3. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
4. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
5. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
6. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
7. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
8. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
9. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
10. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
11. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
12. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
13. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
14. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Carnevale, J. (2000). Danışmanlık incileri (D. Albayrak-Kaymak Çev.). İstanbul: Anahtar Kitaplar. 2. Cormier, S. & Hackney, H. (2013). Psikolojik danışma strateji ve müdahaleler (S. Doğan ve B. Yaka, Eds.). Ankara:Pegem Yayıncılık. 3. Eren Gümüş, A. & Gümüş, M. A. (2009). Bilgilendirilmiş onay: Psikolojik danışma sürecinin yasal ve etik yükümlülüğü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 69-79. 4. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2005) 5. Sperry, L. & Sperry, J. (2016). Vaka kavramsallaştırma: Kolay ve güvenli bir şekilde kavramsallaştırmada uzmanlaşma. (Ş. Terzi & B. Ergüner Tekinalp Çev. Ed.). Ankara: Pegem Yayıncılık. 6. Yüksel-Şahin, F. (2018). Psikolojik danışmanlar için el kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
8
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
30
3
90
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
12
4
48
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
0
0
0
Ödevler
30
2
60
Uygulama
30
1,5
45
Toplam İş Yükü
243
Toplam İş Yükü / 30
8,1
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ