DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel kavramları ve bunların özelliklerini hatırlayabilir. 2) Sıkça karşılaşılan kavram yanılgılarını algılayabilir. 3) Kavram yanılgılarını inceleyerek belirleyebilir. 4) İlköğretim matematik müfredatındaki belli başlı kavramlarda yaşanan kavram yanılgılarını ve bunları aşabilmeyi öğrenebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İlköğretim matematik müfredatında yer alan sayılar, geometri, ölçme ve veri gibi temel öğrenme alanlarının kapsadığı konularla alakalı olarak öğrencilerin sıkça karşılaşmış oldukları kavram yanılgıları, bu yanılgılara sebep olan faktörlerin incelenmesi, kavram yanılgıları ve öğrenci zorluklarının aşılması için çözüm önerilerinin sunulması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematiksel kavramlar | 2. Hafta | İlköğretim müfredatındaki belirli kavramlar | 3. Hafta | Sayılar ve kavram yanılgıları | 4. Hafta | Sayılar ve kavram yanılgıları | 5. Hafta | Geometri ve kavram yanılgıları | 6. Hafta | Geometri ve kavram yanılgıları | 7. Hafta | Genel Tekrar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Ölçme ve kavram yanılgıları | 10. Hafta | Ölçme ve kavram yanılgıları | 11. Hafta | Kavram yanılgılarına sebep olan faktörler | 12. Hafta | Kavram yanılgılarını önleme | 13. Hafta | Kavram yanılgılarını önleme | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Julie Ryan and Julian Willia Ryan, Julie (Julie T.), Children's mathematics 4-15 : learning from errors and misconceptions, Maidenhead, England : McGraw-Hill/Open University Press, c2007. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 155 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |